Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Köpes: Billig äldre laptop.
<<   1, 2
2629 besök totalt
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 326



Re:

Abbe o skrev:
Jag är tacksam för alla tips! thumbs up

Edit: när jag tänker efter blir osäkrert på om jag har gjort detta (eller om jag gjort det rätt):

2: Ställa in så att den får rätt seriell ports nr, 1,2,3 etc, som sprutet vill ha?

Vill någon beskriva det lite enkelt hur man gör så jag kan verifera det? thumbs up


Högerklicka på "Den här datorn/dator" -> "Hantera" -> "Enhetshanteraren" -> "Välj portar (COM och LPT)" -> "Högerklicka på Komunikationsport (COM1)" -> "Egenskaper" -> "Portinställningar" -> "Avancerat" -> "Längst ner till vänster borde du nu ha en rullista att välja på vilket nr porten skall få!" Detta är för win7, men borde vara liknande för äldre win även.

Detta gäller såklart när man kör com -> usb sladd! Du kommer se vad din sladd heter i enhetshanteraren!

Jag gjorde på detta sett, fick det inte att funka utan, även om "skiter sprutet högaktningsfullt i"..

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Just så har jag gjort, men för säkerhets skull gjorde jag om det, bytte port plats fram och tillbaka, win 7 burkarna fungerar fortfarande inte, men burken med XP fungerar nu helt plötsligt! MEN! När kör igång Carsoft så kommer den halvvägs och sen ballar den ur och programmet stängs ner! (samma visa med en lånad burk också!)

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



Testat att köra i kompabilitetsläge för typ windows 98 (eller vad det nu är som passar årsmodellen på mjukvaran)

_________________
Mattias Broberg
Citera
SÄLJES
Köpes: Billig äldre laptop.
<<   1, 2
2629 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande