| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Billiga broms ok till 332*32 skivor vart hittar jag det?
|
2111 besök totalt |
|
Har bromsskivor till min bil i dimension 332*32mm och behöver nu bromsok för vettig peng.. Men vilka broms ok tar 32mm tjocka skivor? och som inte kostar en förmögenhet... _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
|
|
||||
|
Mercedes efter 00 eller 01 tror jag vi kom fram till i min tråd om "Går volvos 4 kolvsok att bredda" nyligt. Finns brembo ok, men också en annan variant som är 4 kolvare men av annat märke.
Tror även BMW 7 serien använt sig av 32mm skivor, Porsche 928 av dom senare årsmodellerna också vill jag minnas... Sätt dig på meca's webkatalog och kika på bromsskivor till lite större bilar, typ merca s klass, audi a8, BMW 7 serien samt sportigare modeller som väger en del t ex Supra, Porsche 928 m.fl. Så kommer du hitta modeller som har 32mm skivor i 330mm klassen! Så gjorde jag, sen vidare till bildelsbasen och leta ok för att identifiera vad som var vettigt att gå på!
(Mina MB brembo 4 kolvare är till 312mm skivor eller liknande, betalade 750kr st för dom!) _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
|
|
||||
|
Re:
Skrev ju faktiskt vi, som i alla som skrev i den tråden! Tipset om merca ok öht kom från Figgz, sen hjälpte du till att peka i rätt riktning
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
|
Fortfarande OT: -Bara J-vlas med dig, kadettbroder
.
Ni får gärna rensa bort ot:n om ni vill. |
||||
|
Har kollat på lite olika MB ok nu på Bildelsbasen, men vad jag ser har alla fästöron på oken, finns det inga som har med hål igenom oken ? som Porsche ok osv..
Är ju lättare att göra adapters då.. Finns billiga nya 4kolvs ok för 32mm skiva ? _________________ Martin Ehrsson RS8
||||
|
_________________ David Holmgren saab 900 supertouring |
||||
|
Re:
Har haft pm kontakt med honom, bad han ta fram lite mått då dom ser väldigt stora ut på bilden, men nu har han tydligen sålt dom innan jag fått några mått Är dessa olika MB ok lika stora eller finns det mindre men som fortfarande passar 32mm skivor? Nån som har MB ok o kan mäta längd o bredd, gärna även höjd o bredd på slit ytan på beläggen. _________________ Martin Ehrsson RS8
||||
|
Dom jag fick tag i var för 312mm skiva. Gå in på meca och kolla bromsskivorna för olika modeller, då du hittat en bromsskiva som verkar vettig jämfört med den du ska använda, gå vidare till bildelsbasen och leta efter ok passande dessa skivor!
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
|
EDIT: var visst bromsok trådskaparen var ute efter, inte skivorna.
De ok jag kan komma på som passar 330mm skivor är nya saab 9-5aero, Volvo s60r, Porsche 996 carrera,gt3 och boxter s. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Har fina wilwood fyrkolvsok som fixar dom skivorna och nya belägg för 2800:- . Oken kan också vara nya men jag är inte säker, har iaf inte gått många meter! PM eller 0739229053 om du är intresserad
_________________ Fredrick Westlund, Avesta |
||||
|
Re: Billiga broms ok till 332*32 skivor vart hittar jag det?
Vanliga Porsche 996 framoken ska klara 330*32 om jag inte minns fel. De är inte evigt dyra begagnade och nog svårt att hitta nått bättre ok för samma pengar som har lika bra utbud av belägg. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2111 besök totalt |