Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
928 GT med kompressor snart. Behöver hjälp!
<<   1, 2
4605 besök totalt
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Andrew Petrykowski skrev:
Ursäkta en oinvigd, men vad är en 928 dp?

En omtypad 928!

Skämt åsido... Tja, det är väl ett varumärke... Dom sysslar mycket med racing med Porschar (dock inte med 928:or vad jag vet) men dom här även gjort en del prototyper baserade på olika Porschemodeller.

http://www.dp-motorsport.de/

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Gunnars son på K3 (f'låt minns inte hans namn ) har/hade ju en rejslättad 928. Någon som vet mer?

Lomma
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:
Gunnars son på K3 (f'låt minns inte hans namn ) har/hade ju en rejslättad 928. Någon som vet mer?

Är det inte en av deras mekaniker som äger 928:an Kommer inte på hans namn jag heller Satt och snackade med honom en frukost innan körning på Gelleråsen

Snabbt kör han iaf

Ha det!

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

964c2 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Är det inte en av deras mekaniker som äger 928:an Kommer inte på hans namn jag heller Satt och snackade med honom en frukost innan körning på Gelleråsen

Snabbt kör han iaf

Ha det!

/Björn

Jorå, han jobbar där.

Både Gunnars son och Bertils son jobbar där. Iaf sist jag kollade :-)

STHLM
Här sen Nov 2003

964c2 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Snabbt kör han iaf

Ha det!

/Björn

Mattias heter han, förövrigt samma trevlige kille som vid några tillfällen skruvat med min bil..

Lomma
Här sen Jan 2003

Jim Profit skrev:
964c2 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Snabbt kör han iaf

Ha det!

/Björn

Mattias heter han, förövrigt samma trevlige kille som vid några tillfällen skruvat med min bil..

Så var det! thumbs up

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Så Mattias "hängde me" från NIBo? Jag vill minnas att han skulle börja jobba för någon annan i samband med NIBo --> K3...

Jag vet inte hur & vad som lättades på hans 928 förutom inredningen. Förutom Mattias 928 så fanns det en till lite udda bil (udda = andra Porschar än 911:or...). Längs in i hörnet så stod det en 911 med en cheva 350 i sig. Enligt Bertil så skulle den gå som ett troll! Dock hade man vissa besvär med kylningen... Är det någon som sett den "in action"?

Vressel
Här sen Apr 2003

Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Jim Profit skrev:
964c2 skrev:
Magnus Thomé skrev:

Snabbt kör han iaf

Ha det!

/Björn

och Mattias är alltså inte son till varken Bertil eller Gunnar. Däremot har han tidigare jobbat på NIBo och är mycket trevlig. Han hade en period då han jobbade på motormännens testcenter innan han blev headhuntad till K3..

Mvh
Pete

Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Re: 928 GT med kompressor snart. Behöver hjälp!

sweanders skrev:
!!!!OBS!!!

Tack för alla som hört av sig, problemet med mekplats är löst!

-----------------------------

Hej!

Jag har planer för att installera en kompressor i 928:an och killen som tillverkar alla delarna till just 928 installationen kommer förmodligen över från USA och installerar det till mig under påsken om allt går enligt planerna.

Problemet för mig är jag inte har någon egen verkstad att göra jobbet i så jag behöver få tag på en verkstadsägare eller någon som har ett rymligt garage att hyra ut en plats i under 3 dagar.

Är det någon här som kan hjälpa mig med detta?

Maila i så fall till anders@ixiviv.com - tack på förhand!

MVH
Anders

Fasen va fräckt!!

Här får man nog akta sig i framtiden för min plats som snabbaste frontmotor Porsche verkar hotad :-)

Mvh
Pete

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003

Mera av samma stuk...

http://www.dp-motorsport.de/images/Galerie/924_Cargo_gr.jpg

Undrar hur många sådana det gjordes!?

/e

Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Allmänt banåkaforum
928 GT med kompressor snart. Behöver hjälp!
<<   1, 2
4605 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande