Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1366 besök totalt |
SÄLJES: Mazda MX-5 NA 1.6, tävlingsklar för tex MSCC -SÅLD!-
Då vi väntar tillökning framåt sommaren har jag fått inse att min tid inte räcker till. Lägger därför ute en intressekoll på min MX-5 NA som är tävlingsklar för tex MCSS eller MX-5 cup med några få uppdateringar (huvudströmbrytare inne i bilen och vagnsbok, om jag förstått det hela rätt). Interiör/Säkerhet - Störtbåge (SBF godkänd) - Sparco Rev glasfiberstol (FIA-godkänd) - LMS 6-punktsbälte (FIA-godkänt) - Huvudströmbrytare utvändigt - Sportratt Chassi - Gula Koni (ställbara) - Apexfjädrar med för mig okänd hårdhet - Grövre krängningshämmarstag Motor - original 1.6 116 hkr - Sportluftfilter (panelfilter) - 2,5" rostfritt catback. Bromsar - originalskivor runt om - Grenstuff-belägg runt om Hjul - 15" alufälgar med fräscha 195/50 Michelin Energy sommardäck - 15" alufälgar med 205/50 Toyo R888 R-däck Övrigt - Årsmodell: 1991 - Svensksåld - 12300mil - Hel och fräsch cab - Servad enligt bok - Kamrem och vattenpump bytt (kvitto finns) - Dimljus - Fjärrstyrt larm - Cabskydd - Rostfri - Få ägare - Aldrig vinterkörd - Riktigt fin i lacken Tanken var, när jag köpte bilen 2009, att den skulle köras i MX-5 Cup. Jag fick dock aldrig tummen ur med att installera huvudströmbrytare inne i bilen och skaffa vagnsbok (började köra cross/enduro i samma veva). I mina ägor har bilen bara gått på några konbaneträffar samt ett par ggr i bilsport superstage. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Ek |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1366 besök totalt |