| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
vilka r-däck till BMW M3 e36
|
1093 besök totalt |
|
vilka r-däck till Bmw M3 e36
Intresserad av tips om vilka r-däck jag skall köpa till somamrens aktiviteter på bana. Jag har en uppsätting gat däck så synpunkter om slitage och fäste får gälla bankörning. Blir samma dimension runt om, 245.40.17 på 17x8,5" fälgar. Det jag väljer mellan är Toyo r888, Yokohama A048 eller Michelin Cup (Dessa kommer då bara i 255.40.17) Priser 4st Toyo 7166kr med frakt Yoko 9400kr med frakt Michelin cup 10800kr upphämtat i sthlm Det skiljer lite i pris mellan de olka alternativen därför uppskatts lite synpunkter inna jag beställer. Vet att Mpsc kanske är det snabbaste däcket samt att toyo kanske slits lite väl fort och har något mjukare stomme än Mpsc och yoko... Tacksam for input. _________________ Tomas Kling |
||
|
Re: vilka r-däck till Bmw M3 e36
Jag har kört med följande på en e36 M3:a: Toyo R888 - bäst grepp och snabbaste tiderna, mest konsekvent grepp (lättkört). Slets ganska fort. Yokohama - betydligt sämre grepp men slets inte lika fort, mer inkonsekvent grepp typ av/på.. Falken Azenis - Bra grepp och bra slitstyrka men inte riktigt samma känsla som de andra.. M v h // Johan |
||
![]() |
Däck för banåka
vilka r-däck till BMW M3 e36
|
1093 besök totalt |