Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
vilka r-däck till BMW M3 e36
1093 besök totalt
bmwm3gt
Upplands Väsby
Här sen Mar 2007

Trådstartare
vilka r-däck till Bmw M3 e36

Intresserad av tips om vilka r-däck jag skall köpa till somamrens aktiviteter på bana.

Jag har en uppsätting gat däck så synpunkter om slitage och fäste får gälla bankörning.

Blir samma dimension runt om, 245.40.17 på 17x8,5" fälgar.

Det jag väljer mellan är Toyo r888, Yokohama A048 eller Michelin Cup (Dessa kommer då bara i 255.40.17)

Priser 4st
Toyo 7166kr med frakt
Yoko 9400kr med frakt
Michelin cup 10800kr upphämtat i sthlm

Det skiljer lite i pris mellan de olka alternativen därför uppskatts lite synpunkter inna jag beställer.
Vet att Mpsc kanske är det snabbaste däcket samt att toyo kanske slits lite väl fort och har något mjukare stomme än Mpsc och yoko...

Tacksam for input.

Här sen Maj 2008

Re: vilka r-däck till Bmw M3 e36

bmwm3gt skrev:
Intresserad av tips om vilka r-däck jag skall köpa till somamrens aktiviteter på bana.

Jag har en uppsätting gat däck så synpunkter om slitage och fäste får gälla bankörning.

Blir samma dimension runt om, 245.40.17 på 17x8,5" fälgar.

Det jag väljer mellan är Toyo r888, Yokohama A048 eller Michelin Cup (Dessa kommer då bara i 255.40.17)

Priser 4st
Toyo 7166kr med frakt
Yoko 9400kr med frakt
Michelin cup 10800kr upphämtat i sthlm

Det skiljer lite i pris mellan de olka alternativen därför uppskatts lite synpunkter inna jag beställer.
Vet att Mpsc kanske är det snabbaste däcket samt att toyo kanske slits lite väl fort och har något mjukare stomme än Mpsc och yoko...

Tacksam for input.

Jag har kört med följande på en e36 M3:a:
Toyo R888 - bäst grepp och snabbaste tiderna, mest konsekvent grepp (lättkört). Slets ganska fort.
Yokohama - betydligt sämre grepp men slets inte lika fort, mer inkonsekvent grepp typ av/på..
Falken Azenis - Bra grepp och bra slitstyrka men inte riktigt samma känsla som de andra..

M v h

// Johan
Citera
Däck för banåka
vilka r-däck till BMW M3 e36
1093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande