| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD!
|
726 besök totalt |
|
SÅLD!
Ford Escort MK2- 77 Regbesiktad med utbytt motor! Sitter 2.0 Pinto motor i. 5 vxl Typ 9 växellåda Weber 36/36 DCD Extraktorgrenrör 202 Block Motorn är från 1992 Bilen är breddad med "Tarmac Arches" Seriöst byggt med förstorade hjulhus! RS-Vinge RS-Ratt Bekväma skålade stolar (Opel GSI stolar) 4x Bosch Big Knick fram. Diverse chassi modifikationer är gjorda bl.a Sänkt bak med 2" Sänkblock. Enkelbladfjädrar bak. Antidive balk fram Hårda bussningar Hårda fjädrar fram Dämpare bytta för ett par år sen, men fortfarande frächa! m.m Bakaxeln är svets "diffad" Vinterdäck på plåtfälg samt sommardäck på navvända plåtfälgar. En framskärm är det ett rosthål i. Lacken är inget för den kräsne. Men i förvånansvärt bra rostfritt skick för att vara en Escort MK2, mkt fin undertill! Pigg och rolig bil! Går lika bra att sladda på en vinter-is med den som att åka till jobbet i innerstan! Drar många blickar till sig. BES till Januari 2012. Skattad för all framtid! Bilder finns under min blocket annons! http://www.blocket.se/stockholm/Ford Information och lite bilder finns i förra ägarens projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php PRIS: 20 000 KR Ring på 0704-123112 Eller maila till: claes_gewalli@hotmail.com för mer information! Vänligen skicka ej PM eller svara i säljes-tråd då jag ej är inloggad på rejsa så ofta! _________________ Claes Gewalli |
![]() |
SÄLJES
SÅLD!
|
726 besök totalt |
