Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÅLD!
726 besök totalt
claes_gewalli
Stockholm
Här sen Mar 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
SÅLD!

Ford Escort MK2- 77 Regbesiktad med utbytt motor!

Sitter 2.0 Pinto motor i.
5 vxl Typ 9 växellåda
Weber 36/36 DCD
Extraktorgrenrör
202 Block
Motorn är från 1992

Bilen är breddad med "Tarmac Arches" Seriöst byggt med förstorade hjulhus!
RS-Vinge
RS-Ratt
Bekväma skålade stolar (Opel GSI stolar)

4x Bosch Big Knick fram.

Diverse chassi modifikationer är gjorda bl.a
Sänkt bak med 2" Sänkblock.
Enkelbladfjädrar bak.
Antidive balk fram
Hårda bussningar
Hårda fjädrar fram
Dämpare bytta för ett par år sen, men fortfarande frächa!
m.m
Bakaxeln är svets "diffad"

Vinterdäck på plåtfälg samt sommardäck på navvända plåtfälgar.

En framskärm är det ett rosthål i.
Lacken är inget för den kräsne.
Men i förvånansvärt bra rostfritt skick för att vara en Escort MK2, mkt fin undertill!

Pigg och rolig bil! Går lika bra att sladda på en vinter-is med den som att åka till jobbet i innerstan! Drar många blickar till sig.

BES till Januari 2012. Skattad för all framtid!

Bilder finns under min blocket annons! http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Escort_MK2_32568475.htm?ca=11& . . . .

Information och lite bilder finns i förra ägarens projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32501&postdays=0&postor . . . .

PRIS: 20 000 KR

Ring på 0704-123112 Eller maila till: claes_gewalli@hotmail.com för mer information! Vänligen skicka ej PM eller svara i säljes-tråd då jag ej är inloggad på rejsa så ofta!

_________________
Claes Gewalli
Citera
SÄLJES
SÅLD!
726 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande