Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9663 totalt) |
Det får bli KW variant 1 då, jag har en kamrat som kör Civic Hb också och han har rekommederat dem. Jag får dem från en återförsäljare här i stan för ungefär samma pris
![]() Tack för de uppmuntrande kommentarerna, jag vet ju att jag är på rätt väg då. _________________ Frank Björkskog |
Hejssan! Fast jag inte har uppdaterat så mycket så har jag nog arbetat på bilen. KW Variant 1:orna är beställda och kommer i slutet på månaden. Den lättade bakluckan sitter monterad likaså stolarna. Har inhandlat en moccaratt och stålomspunna bromsslangar också + en massa småpyssel som jag inte minns.
och lite bilder. Lexan rutan, tog en stund att borra, popnita och limma. Sparade ca 7 kilo ![]() ![]() En bild av interiören, har också förlängt växelspaken så att den kommer närmare ratten. ![]() ![]() och en bonus bild på min kamrats välvårdade 205, fotograferad för några veckor sedan. Numera sitter en Sparcostol monterad + att den är lägre. ![]() _________________ Frank Björkskog |
Ser bra ut Frank.
![]() Ska du på Laptime's event på dagen 5/5 eller blir det bara på fria träningen på kvällen? Ska Jesper testa bana då också? Eller väntar han med premiärturen tills coilovers är fixade? EDIT: Förresten, har inte FFP trackday på Jurva 2/5? Dom har bokat banan iaf men jag har inte sökt desto mer info. Mvh Pärre _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
Tack Tack Per!
Jag ska nog och köra på kvällen kl 18.00 till 20.00, 3/5 och 5/5 ![]() Jag såg också att de bokat men jag hinner inte med allt till söndagen ![]() Liten update : Idag var jag och hämtade ett paket från Auto-Center, vad kan finns i det, ser ut att vara åt en race intresserad person. ![]() Joo! Mina rostfria KW variant 1:or så snygga så jag tror att jag hänger dem på väggen istället. Dock kommer premiären med KWna först 5/5 så att jag får se skillnaden i varv tider. ![]() och en bild på dom stålomspunna bromsslangarna. ![]() Hejdå! Nu ska jag i garaget och ![]() ![]() EDIT: Fixade en aluminium dörrsida ikväll också, efter lite mätande och klippande satt den på stället ![]() ![]() _________________ Frank Björkskog |
ok, låter ju bra, kör du Civicen till Kemora eller blir det släp?
Tänkte man skulle åka med och kolla. ![]() _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
Jag kör nog med den, påställde den igår, besiktad ända till 1/7
![]() Kom med bara ! Update: Bilen startad och provkörd, damn vad Vtec är roligt. Var på premiärtur igår, har lite strul ennu med mätartavlan men skall ut i garaget å mäta å trixa snart så nog löser det sig! Bilen känndes mycket styvare med buren än den var förut ![]() Ha det så bra! Kommer bilder på en nästan komplett bil senare! _________________ Frank Björkskog |
Hur gick det idag? Klockades några tider?
Var tvungen att hjälpa Robbi idag så kunde inte åka med, men på onsdag kommer jag. ![]() _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
Som sagt var jag ju på banpremiär igår vid Kemora (andra gången i livet på bana). Körde ungefär 100 kilometer och bilen gick bra hela tiden. Bästa tiden som klockades var 1.28.01 nånting (klockades med stoppur i bilen av en kamrat som satt på). Annars hade jag jämna tider på runt 1.30. I jämförelse mot Endurance bilar har jag ganska bra tid, de kör ungefär 4 sekunder snabbare än mig.
Ända missödet var att jag smällde en kylslang i slutet p.g.a misständning för att jag hade för lite bensin. Hände i en uppåtsluttnade snäv högerkurva, tror att bränslepumpen sög luft. Men jag kunde nog köra hem med isoleringstejpad kylslang. Det läckte nog lite men bilen höll nog tempen ändå. Imorgon ska jag och köra på nytt, ikväll kommer jag montera coilovers och en kylslang som garanterat inte går sönder. Kommer en utförligare rapport om onsdagens körning, blir roligt att se om tiderna ändras med coilovers ![]() En film på en nyare Civic som kör samma bana (ungefär på samma tid som jag, 1.29) http://www.youtube.com/watch?v=xgt5iSRevHU Hade bra sålänge! _________________ Frank Björkskog |
Hej.
Har du kvar bilen och hur mår hon? om någon här vet något om bilen eller känner ägaren så kontakta gärna mig för jag är senaste ägaren i Sverige och vill veta hur mitt "ex" mår. _________________ Thomas Pettersson |
Tjena, den går och mår hur fint som helst.
![]() Frank håller dock på att avtjäna sin värnplikt nu, han blir klar i början på Juli. Efter det kommer bilen säkert ut igen och får smaka bana. ![]() _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9663 totalt) |