|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

07 Mar 2011 11:26
en till bild på taket
|
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

07 Mar 2011 14:35
Macao-blå är en fin färg oxå =)
_________________ Sammy Lundin
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

12 Mar 2011 22:48
Senast ändrad av Peter Eklöf, 12 Mar 2011 22:54, ändrad totalt 1 gång
Re:
bullen! skrev: | Macao-blå är en fin färg oxå =) |
Det är det verkligen din bil ser otroligt fin ut!
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

12 Mar 2011 22:54
|
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006

13 Mar 2011 08:12
Är det cab-plåtar du svetsat in?
//AL
_________________ A1exander Wi1borg
M2 F87 Competition +
1M E82 +
iD4
Sodi DD2
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

13 Mar 2011 09:59
Senast ändrad av Peter Eklöf, 13 Mar 2011 10:35, ändrad totalt 1 gång
Re:
AL skrev: | Är det cab-plåtar du svetsat in?
//AL |
det är en bit av hjulhus från en donator-e30, ungefär motsvarande som kapats bort, med lite marginal, sen lägger jag det bara högre upp mot tornet och mot "väggen" ut mot mot sidan.. sen blir det lite ny plåt jag får klippa till för att få ihop ett helt hjulhus åter
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

13 Mar 2011 10:04
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

13 Mar 2011 20:50
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

22 Mar 2011 15:50
Senast ändrad av Peter Eklöf, 18 Nov 2011 20:00, ändrad totalt 1 gång
Re:
Patrik Skoog skrev: | Hej Peter
Kul att du tar så bra hand om en M3:a
- är tanken att du skall ha vagnbok på bilen?
I så fall så hoppas jag att du har kontinuerlig kontakt med en vagnboks besiktigare under byggets gång.
BMW Cup reglementsgrupp har under vintern fått in många bilder på bur byggen som är kopior på diverse DTM/grpA byggen och liknande som inte SBF godkänner om du inte är en certad byggare. Nu säger jag absolut inte att ditt bygge hör till dessa för det kan jag inte bedömma. Detta är skrivet i all välmening så att du inte riskerar att behöva göra om något på ditt fina bygge den dagen du vill ha vagnbok  |
Har klurat mkt på detta på vad jag bygger och varför, samt värde för bilen i framtiden, därför har jag kapat loss taket igen, tagit bort buren bakåt, fästen mot diff - bort, fästen mot silentblock etc bort .. ska lägga in lådor och platta under huvudbågen, plattor mot torn bak, skruvar där det ska vara.. samt då dra om rören sedan bak o i dörrar, lägga till plattor o bult fram under oxå..... ja det blev att kapa o slipa en j**la massa för att få bort allt som satt monterat, men jag tror det är värt det till slut..
varför göra nått som går att göra svårt o omständigt ..enkelt?
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

23 Mar 2011 09:42
...fick hem dessa trevliga Sellholmare , jag ska köra med de kortare blå fjädrarna..
|
christian_h
Arvika
Här sen Okt 2009

23 Mar 2011 20:01
oj oj ingen dåligt projekt du har dragit igång:)
den kommer ju bli sjukt låg å fetttt när du får ner den på marken igen
_________________ christian hultberg
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

24 Mar 2011 10:10
Re:
christian_h skrev: | oj oj ingen dåligt projekt du har dragit igång:)
den kommer ju bli sjukt låg å fetttt när du får ner den på marken igen  |
nää, det är MKT pyssel med bilen vinkelslipen o svetsen
Karossen ska bli klar nu i April.. , ..sen hur låg den blir vet jag inte, men jag vill kunna ha fjädringsväg och marginaler framtill, det är oftast välidgt lite kvar på en e30 om man kör lite lägre..
Nu har jag spikat färgvalet invändigt, det blir "schnitzer-rött"
mvh P
|
SL
Karlskrona
Här sen Jul 2007
_________________ Sonny Långström
325i -89
635 CSi -86
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

25 Mar 2011 22:34
Re:
SL skrev: | Peter Eklöf skrev: | christian_h skrev: | oj oj ingen dåligt projekt du har dragit igång:)
den kommer ju bli sjukt låg å fetttt när du får ner den på marken igen  |
nää, det är MKT pyssel med bilen vinkelslipen o svetsen
Karossen ska bli klar nu i April.. , ..sen hur låg den blir vet jag inte, men jag vill kunna ha fjädringsväg och marginaler framtill, det är oftast välidgt lite kvar på en e30 om man kör lite lägre..
Nu har jag spikat färgvalet invändigt, det blir "schnitzer-rött"
mvh P |
Vet inte vad "schnitzer-rött" har för BMW färgkod (...kanske var det 308 (brilliantrot) på de senare karosserna!?), men BMW.s racingkarosser lär i varje fall ha varit röda invändigt, så lång så gott  |
Vet inte heller helt säkert på vilken färg det är, men din gissning kan nog vara rätt!.. de olika teamen hade ju olika färg invändigt, Bigazzi var vita, Linder Blå, Schnitzer Röda..
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

13 Apr 2011 20:46
Re:
Peter Eklöf skrev: | Patrik Skoog skrev: | Hej Peter
Kul att du tar så bra hand om en M3:a
- är tanken att du skall ha vagnbok på bilen?
I så fall så hoppas jag att du har kontinuerlig kontakt med en vagnboks besiktigare under byggets gång.
BMW Cup reglementsgrupp har under vintern fått in många bilder på bur byggen som är kopior på diverse DTM/grpA byggen och liknande som inte SBF godkänner om du inte är en certad byggare. Nu säger jag absolut inte att ditt bygge hör till dessa för det kan jag inte bedömma. Detta är skrivet i all välmening så att du inte riskerar att behöva göra om något på ditt fina bygge den dagen du vill ha vagnbok  |
Har klurat mkt på detta på vad jag bygger och varför, samt värde för bilen i framtiden, därför har jag kapat loss taket igen, tagit bort buren bakåt, fästen mot diff - bort, fästen mot silentblock etc bort .. ska lägga in lådor och platta under huvudbågen, plattor mot torn bak, skruvar där det ska vara.. samt då dra om rören sedan bak o i dörrar, lägga till plattor o bult fram under oxå..... ja det blev att kapa o slipa en j**la massa för att få bort allt som satt monterat, men jag tror det är värt det till slut..
varför göra nått som går att göra svårt o omständigt ..enkelt?  |
the story continues... burbygge version 2.. ..har lagt några rör lutande i förar-dörröppningen, tror det blir kryss.. eller försvårar dörrkryss SBP-besiktning avsevärt?
|
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004

15 Apr 2011 17:48
Tja Pete.
Kul med svets ? =P
Kan du skicka mig ditt tele nr ? skulle behöva låna valsaren =)
_________________ Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

10 Maj 2011 20:29
Gamla buren skymtas i bakgrunden till vänster..
Diagonalen under instrumentpanelen kommer troligen inte monteras, den ligger bara där på prov.
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

17 Maj 2011 18:49
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

19 Jul 2011 10:17
detta projekt lever ännu, har varit lite sparsam med updates, nu i dagarna är det svetsning av nya bakskärmar o bakplåt som gäller, det är helt klart mer 'pyssel' än jag kunde trott att byta skärmarna
..en bild från 20/5, sjukt mkt smuts inne i skärmarna  (säkert efter mig o mitt slipande o kapande av gamla buren)
..sen efter sjukt mkt funderarande o pratande med folk så åkte siltenblocksförstärkningarna på igen i nya burversionen..  30/5;
..moddade tornen bak lite vid dämparinfästningen, samt att jag drog burrör lite "genande" genom hjulhuset, om det var smart vet jag inte  hoppas hjulen för plats sen.. men rören sticker väl in några mm bara..  31/5;
..andra sidan på G..puuhh., 2/6;
Div bilder på hhåltagning för att komma åt buren o sista svetsningen av den..
forts följer.. nya bilder kommer då bilen är uppe i "snurran"
då är det dags för skrapning av underrede och att montera bältesinfästningar mm mm..
|
Peter Eklöf
Här sen Nov 2002
Trådstartare

14 Aug 2011 20:39
dumpar bilder från div plåtjobb juni-juli;
byte av balk/boserögla;
Borra borra borra..
Vovlo's-svetsprimer kladdas på..
Punkta.. slipa ned, o ets-primer..
Svetsad förstärkning i hatthyllan..
Rostlagning stolpen bak..
Slipad o primad..
Motorbalken behövde lite rehab..
kittade o målade i "torkarlådan/friskluftintaget", sen svetsprimer, och opå med "locket"
baksäte på G.. bitar togs från donatorbilen..
andra sidan + div småhål att lägga igen, mer pyssel än man tror med sånt här..
slipat + primer i bagage, reservhjulsbalja
inne..
bakskärmar + bakplåt (tidskrävande mät-mek-panel-pyssel  )
13-14 augusti, moddade krasosssnurran, därefter..upp i lyften ...det var lite spännnade men gick över förväntan.. lyftet utfördes mha. domkraft, motorlyft, träkutsar, o div plankbitar för att säkra,..
|
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004

15 Aug 2011 19:02
Bara resten kvar då =)
_________________ Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
|
|