Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (4363 totalt) |
Passade på att åka upp till orsa & kika lite idag.
Mycket folk låååånnngg kö genom hela stan ![]() så det var tydligen ett visst intresse ![]() Här är lite bilder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Speedweed? Ireee mon!
![]() ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Nja, jag tycker själv det är roligt med en massa konstga byggen som inte platsar någon annanstans. JET sparkarna t.ex. cart, moppar mm _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||
En 7-10m lång streamliner med ett par tusen hk lär inte platsa nån annanstans heller ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Nån som såg hur det gick för Nascarbilen med nummer 274 som hade lånat några av mina däck?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
||||
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Lite av ett Svenskt Bonneville Flat.
![]() Men det är ännu roligare/galnare fordon på våra breddgrader. En del av dem kan kanske betraktas som mer eller midnre nöjesbetonade självmordsredskap? ![]() Med risk att vara en glädjedödande djävluens advokat. Vad har man för försäkringar som täcker konsekvenserna av en skenande jetdriven spark? ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Det är ett SMA försäkrat event enligt hemsidan så det kanske Fredrik kan svara på _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() That looks bloody dangerous? (uttala som Algy från sällskapsresan) Jag älskar det här arrangemanget, så mycket galna byggen och sköna människor som byggt dom, jag har följt ett par av byggena på andra forum, men inte kommit iväg till orsa och tittat, kul att du lägger upp bilder Michael! _________________ Alexander Malerbakken |
||||
Jag vill ha mer bilder....och tipps på andra ställen det finna bilder på allt galet..
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det påminner mig om en drop tank på ebay för ett tag sedan som jag var sjukt sugen på:
![]() Som synes är den byggd av en tank från ett jetplan (F100 sabre). Observera att föraren ligger i nosen med fötterna fram & hela kroppen inklusive huvudet inuti tanken. Citat från annonsen: "The car was at Speed Week 2003. Ralph encountered a visibility problem and aborted the pass. " Visibility problem var nog ett understatement, cockpit ser ut så här. ![]() Tillkommer gör ju föraren med fötter osv... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
_________________ Johan Sahlström BMW 318i -89 |
||||
Lite bilder från kanonhelgen i orsa!
-20 på natten och några minus på dagarna med strålande solsken, torsdagen vi åkte upp var inte lika kul 2-3dm snö vilket gjorde att allt blev typ en dag försenat pga snöröjning. Fredan var tung för arrangörerna men lördagen flöt allt kanonbra och mer än 5000 betalande i publiken ![]() Bilen i depån raceready med bättre beg pirelli rallydäck invikta backspeglar och torkare i rätt position. ![]() Så här känner man sig efter en 3000m adrenalinkick Wink ![]() Skitnöjd med placeringen men fan bara 0,6 km/h till en andraplats Shocked Kommer lite filmer när dom är redigerade.[/url] _________________ Stefan Söderstedt |
||||
_________________ Arild Guldbrandsen |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (4363 totalt) |