| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M30B28 botten, M30B34 topp + 3 st Dellorto 45'or
|
2 besök senaste veckan (1250 totalt) |
|
Jag köpte motorn i god tro om att allting killen berättade stämde, och hittills verkar allting korrekt och funka som det ska. Ska vara 281 bänkade hästar men det kan jag inte garantera. 200hk @ 4000rpm 281hk @ 6200rpm Det är en gammal långloppsmaskin som är byggd utav en kille som kallas "Musen" och tydligen är väldigt känd i rally och förgasar världen. Det står instansat "Musen" på förgasarna Receptet jag fick berättat för mig är följande, vågar inte precisera mig på alla eftermarknads delar eftersom jag inte öppnat motorn själv. M30B28 strokad till 3 liter M30B34 topp som är bearbetad enligt konstens alla regler Trippla Dellorto 45'or Specialbyggda runners Specialbyggda fullradie trattar Mahle högkomps kolvar Raceventiler Värre kamaxel Hårdare ventilfjädrar Hårdare vipparmar Lumenition tändförstärkare Här är 2 st bilder + 1 film där bilen är igång med denna maskin.
Video: http://www.garaget.org/video/100757 Pris: Kom med bud, bytesintresse finns mot splitfälgar & E28 relaterade saker Kommer inte säljas under 15 000:- Maskinen kommer rivas inom några dagar med anledningen att jag behöver innehållet till en annan maskin jag bygger just nu. Förgasarna kan säljas separat om så önskas. |
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (1250 totalt) |