| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nytt för 2011: Absorberingsmatta för gatbilar i depån
|
<< 1, 2, 3 10183 besök totalt |
|
Re:
Klubben har absorberingsmatta till salu, detta har vi haft i två år. 100:- metern, säljs av Cuprepr Fägerblad. Det finns och har funnits info om detta på både forum och hemsida. http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. _________________ olof Johansson |
||||||
|
om man nu bortser från miljösnacket så är ju enbart banägarens ovilja till oljespill fullt tillräckligt.
Jag har varit på några konbanekörningar där de har haft presenning som krav och det har fungerat utmärkt. Om man nu har presenningen för att man har kört upp på sina gatdäck och behöver utföra hjulbyte så är ju gatdäcken utmäkta som förankringar vid blåst, ett hjul i varje hörn på presenningen. _________________
BMW 120d BMW M3 E92 |
||||||
|
Re:
Jo det är klart att den är stabilare än lättviktarna med det behövs ju alltd nått för att hålla kvar dom ändå om det börjar blåsa ordentigt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
I SBF reglerna står det väl tät pressening tyvärr är inte en biltema lättviktare tät, det finns även ett annat aber med lättviktare och det är att den lyfter av värme. Det innebär att när du kommer in med en varm bil så kan pressen lyftas upp mot varm kat och grenrör och lite spild olja =
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Det blir ju inte så kul nej, kanske hade kunnat bli lite effektfullt om det händer med 30 presenningar, men jag tror vi hoppar över det va?
_________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Det är inte heller själva skruvande det skall vara för utan att det kan läcka så det innefattar även ev. drag bil om man har något runkit som står och spiller.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Absorberingsmattorna är suveräna, kosta på er det. Dom suger upp olja och glykol och släpper igenom vatten.
att sanera bort olja på pressenning är jättekladdigt och sen får man ändå oljespill i bilen. En liten (smalare än hjulvidden) som man skjuter in under motorn när man stannat är perfekt. räcker med 1,5 - 2 meter så får man under motor + växellåda. Det är värt 200 kr. |
||||||
|
Ja jag har ju använt min till räserbilen så det har varit i skåpet på LT31an.
Den tappar inte olja så den sölar inte, men om det regnar så kan den vara blöt och jobbig att ta hem. Jag kommer att använda binge när jag har med mig z3an, där jag också förvarar oljor och annat man vill ha med till träffen. Funkar nog utmärkt att lägga den i en sopsäck/plastpåse också. När man kommer hem hänger man den bara på tork och sen är den redo att användas igen. Mycket bra uppfinning. |
||||||
|
Re:
Man kan väl säga att mattorna är som en disktrasa. MEN, de suger bara upp oljan och inte vattnet. När du spillt tillräckligt på din matta så suger den inte till sig mer, o då slänger man den. Vi använder kartongvis på jobbet för att suga upp hydraulolja, när de är så blöta att de inte suger upp mer så åker de i avsedd container för oljekontaminerade trasor... _________________ Peter Sternersson |
||||||
|
Anderstorp 20 aug 2011 närmar sig och jag har ännu inte skaffat något att lägga under bilen. Biltema känns enklast och närmast, duger deras tjocka 650g/m2-presenning?
|
||||||
|
Re:
Jag kör på en sådan, riktigt as är det och den håller tätt _________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
Japp, och mer vikt i bilen
_________________ Viktor Starkman |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum