Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nytt för 2011: Absorberingsmatta för gatbilar i depån
<<   1, 2, 3
10183 besök totalt
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
Det kanske inte gillas av SBF men skulle inte klubben kunna bistå med en officiell hjulbytarpresenning för dom som enbart vill göra det. Lägg ut en korrekt presenning/absorbmatta eller vad det nu skall vara på ett lämpligt ställe och hänvisa folk utan egen utrustning dit. Iallafall under årets säsong för att få folk på det klara om vad som gäller istället för att någon skall riskera böter eller annat trist

Sen kan jag tycka att det vore en god idé att klubben erbjuder försäljning av korrekt utrustning på plats till sina medlemmar och det till ett reducerat pris,allt för att främja miljötänket och ligga långt framme.

Personligen hjular jag inte när jag hör om detta kravet men visst, vi skall vara rädda om miljön och jag gillar att BMWSC som vanligt ligger långt framme i säkerhets/miljö tänket.

Klubben har absorberingsmatta till salu, detta har vi haft i två år. 100:- metern, säljs av Cuprepr Fägerblad. Det finns och har funnits info om detta på både forum och hemsida. http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/183/1/index.php?

Malmö
Här sen Jul 2009

om man nu bortser från miljösnacket så är ju enbart banägarens ovilja till oljespill fullt tillräckligt.

Jag har varit på några konbanekörningar där de har haft presenning som krav och det har fungerat utmärkt. Om man nu har presenningen för att man har kört upp på sina gatdäck och behöver utföra hjulbyte så är ju gatdäcken utmäkta som förankringar vid blåst, ett hjul i varje hörn på presenningen.

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Ultura skrev:
Michael Bäck skrev:

Biltema har PVC-presenningar (650g /m2) som funkar bra.

2,5m * 3,0m 349:-
3,8m * 5,0m 769:-

Dom har jag ju sett också, julas var ju visst bara 180g/m2 , klart man ska ha en tung rejäl rackare som dels ligger kvar och håller tätt om skruttis får för sig att kissa på sig

Jo det är klart att den är stabilare än lättviktarna med det behövs ju alltd nått för att hålla kvar dom ändå
om det börjar blåsa ordentigt.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

kloff skrev:
om man nu har presenningen för att man har kört upp på sina gatdäck och behöver utföra hjulbyte så är ju gatdäcken utmäkta som förankringar vid blåst, ett hjul i varje hörn på presenningen.

thumbs up

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

I SBF reglerna står det väl tät pressening tyvärr är inte en biltema lättviktare tät, det finns även ett annat aber med lättviktare och det är att den lyfter av värme. Det innebär att när du kommer in med en varm bil så kan pressen lyftas upp mot varm kat och grenrör och lite spild olja =

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Björnes skrev:
I SBF reglerna står det väl tät pressening tyvärr är inte en biltema lättviktare tät, det finns även ett annat aber med lättviktare och det är att den lyfter av värme. Det innebär att när du kommer in med en varm bil så kan pressen lyftas upp mot varm kat och grenrör och lite spild olja =

Det blir ju inte så kul nej, kanske hade kunnat bli lite effektfullt om det händer med 30 presenningar, men jag tror vi hoppar över det va?

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Det är inte heller själva skruvande det skall vara för utan att det kan läcka så det innefattar även ev. drag bil om man har något runkit som står och spiller.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005

Absorberingsmattorna är suveräna, kosta på er det. Dom suger upp olja och glykol och släpper igenom vatten.
att sanera bort olja på pressenning är jättekladdigt och sen får man ändå oljespill i bilen.
En liten (smalare än hjulvidden) som man skjuter in under motorn när man stannat är perfekt. räcker med 1,5 - 2 meter så får man under motor + växellåda. Det är värt 200 kr. thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Mia, hur förvarar du den sedan lämpligast? I en plastbåse eller binge eller hur?

Bredared
Här sen Jun 2005

Ja jag har ju använt min till räserbilen så det har varit i skåpet på LT31an.
Den tappar inte olja så den sölar inte, men om det regnar så kan den vara blöt och jobbig att ta hem.
Jag kommer att använda binge när jag har med mig z3an, där jag också förvarar oljor och annat man vill ha med till träffen. Funkar nog utmärkt att lägga den i en sopsäck/plastpåse också. När man kommer hem hänger man den bara på tork och sen är den redo att användas igen.
Mycket bra uppfinning.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Var tar det den suger upp vägen, tömmer man dom eller hur funkar det liksom? och hur är livslängden på mattorna?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

Re:

Johan Sjöström skrev:
Var tar det den suger upp vägen, tömmer man dom eller hur funkar det liksom? och hur är livslängden på mattorna?

Man kan väl säga att mattorna är som en disktrasa. MEN, de suger bara upp oljan och inte vattnet.

När du spillt tillräckligt på din matta så suger den inte till sig mer, o då slänger man den.

Vi använder kartongvis på jobbet för att suga upp hydraulolja, när de är så blöta att de inte suger upp mer så åker de i avsedd container för oljekontaminerade trasor...

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Anderstorp 20 aug 2011 närmar sig och jag har ännu inte skaffat något att lägga under bilen. Biltema känns enklast och närmast, duger deras tjocka 650g/m2-presenning?

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Den duger gott.

München
Här sen Jul 2006

Re:

Davve skrev:
Anderstorp 20 aug 2011 närmar sig och jag har ännu inte skaffat något att lägga under bilen. Biltema känns enklast och närmast, duger deras tjocka 650g/m2-presenning?

Jag kör på en sådan, riktigt as är det och den håller tätt

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Den duger gott.

Ultura skrev:
Davve skrev:

Jag kör på en sådan, riktigt as är det och den håller tätt
Tack för svar, då blir det en runda till Biltema. Ultura, den verkar stor och tung av ditt svar att döma? Så kontentan av att bidra till en liten miljöförbättring blir mer skit i garaget.

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Davve skrev:
Tack för svar, då blir det en runda till Biltema. Ultura, den verkar stor och tung av ditt svar att döma? Så kontentan av att bidra till en liten miljöförbättring blir mer skit i garaget.

Japp, och mer vikt i bilen

Nytt för 2011: Absorberingsmatta för gatbilar i depån
<<   1, 2, 3
10183 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande