Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Mustang renovering.
1, 2   >>
4992 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Mustang renovering.

I går var jag och gjorde ett besök i kompisens garage med min nya digitalkamera.

Så jag tog några kort på hans Mustang som är under renovering.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Glömde skriva att det är en 302 Boss 1970.

Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Lennart Jarmyr skrev:
Glömde skriva att det är en 302 Boss 1970.

Inte helt ovanligt på en musse väl?

Vore j-t intressant o veta vad den motorn väger komplett

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Jimmy Kjellgren
Jönköping
Här sen Jan 2003

Ser mycket seriöst och snyggt ut!!!
Skulle gärna vilja se bilder på skönheten när den är färdig.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Mycket trevligt, snyggt och prydligt thumbs up
Fordarna är väl inte mina stora favoriter egentligen, men en Boss kan väl aldrig bli fel

Västerås
Här sen Jan 2004

302BOSS....en smallblock med bigblocktoppar! En Fordtrimmare,Christer Säfström sa nångång på 70-talet apropå dom topparna som sitter på 302BOSS/351Cleveland "att man kan rulla in apelsiner genom portarna på dom" ...kanske å ta i,men clementiner går garanterat!

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Det är något speciellt med "mussarna" thumbs up

[OT]
Snyggt halsband Lennart
[/OT]

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Eric Josefsson skrev:

[OT]
Snyggt halsband Lennart
[/OT]

Skickade efter det från Tyskland i höstas, det tråkiga är att alla frågar om jag har varit på Cypern, för dom tror att smycket föreställer ön Cypern.

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Lennart Jarmyr skrev:
Skickade efter det från Tyskland i höstas, det tråkiga är att alla frågar om jag har varit på Cypern, för dom tror att smycket föreställer ön Cypern.

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
I dag var jag i kompisens andra garage där han gör i ordning en Mustang 71, för att ha att leka med som han säger.
Till den har han beställt en trimmad motor från USA, den är på väg över atlanten nu.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mmmmm! Är det inte en såndär Mach I eller II eller nåt? (dålig koll på det där men man har ju barndomsminnen )

Forshaga
Här sen Dec 2002

Petri skrev:
302BOSS....en smallblock med bigblocktoppar! En Fordtrimmare,Christer Säfström sa nångång på 70-talet apropå dom topparna som sitter på 302BOSS/351Cleveland "att man kan rulla in apelsiner genom portarna på dom" ...kanske å ta i,men clementiner går garanterat!

NNja.....Clevland är ju ingen bigblock.......det är något mittemellen..

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
MrTurbo
Göta
Här sen Jul 2003

MUMMS!!!
Jag älskar Mustanger! äger ingen nu men har haft två tidigare. Syrrans man är välkänd inom Mustangkretsar, han har renoverat ett PAR Mustanger genom åren. Har ofta varit med i div biltidningar. Tex Wheels. Senast med sin gula -68,a. Han bränner även lite bana när tillfälle ges!

Ang motorer så är väl 302 den "vanliga" femlitaren, 351 Clevland är ju en mer agressiv motor, finns i en sällare version som heter Winstor. (stavning?) Det ballaste hade ju vart en 427 med Cobrajet insug, finns ju iofs även söta kompressorer att montera.

Var med när han körde på Gelleråsen, Karlskoga förra sommaren, det var mycket intressant att spana när jänkejärnen brände runt på banan!!! Bilder finns SJÄLVKLART på min sida; http://www.saab4fun.com/musgel.html

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

MrTurbo skrev:
MUMMS!!!
Ang motorer så är väl 302 den "vanliga" femlitaren, 351 Clevland är ju en mer agressiv motor, finns i en sällare version som heter Winstor. (stavning?)

289 och 302 är Winstor,alltså en smalbock (finns även en 351 Winstor, som inte hat något med Clevland att göra.........Clevland är en är ett bojsänke i vikt...finns som 351 och 400......från början en truckmotor.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
MrTurbo
Göta
Här sen Jul 2003

ButterflyRacing skrev:
MrTurbo skrev:
MUMMS!!!
Ang motorer så är väl 302 den "vanliga" femlitaren, 351 Clevland är ju en mer agressiv motor, finns i en sällare version som heter Winstor. (stavning?)

289 och 302 är Winstor,alltså en smalbock (finns även en 351 Winstor, som inte hat något med Clevland att göra.........Clevland är en är ett bojsänke i vikt...finns som 351 och 400......från början en truckmotor.

Jo Winstor & Clevland är olika motorer, menade att de är på 351 cui båda två. Användes inte Clevland oftare i racing? Att en V8 väger är ju mer regel än undantag, iofs är väl de nyare i alu lite mer smidiga.

Ljudet av en V8, gärna med sidepipe, kan ju få vem som helst att älsa motorsport...

Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

ButterflyRacing skrev:
Petri skrev:

NNja.....Clevland är ju ingen bigblock.......det är något mittemellen..

men,men skrev jag att Cleveland var en bigblock!?...det ÄR en smallblock, men med toppar som har storlek på portar och ventiler som en bigblock-motor...

351Cleveland användes förr (trots vikten) oftast (till skillnad mot Windsorn) i racesammanhang just pga av dom väl tilltagna topplocken...dessutom har Cleveland-motorn ngt mindre ramlagertappar=mindre friktion... thumbs up

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
MrTurbo skrev:
MUMMS!!!
Jag älskar Mustanger!

Var med när han körde på Gelleråsen, Karlskoga förra sommaren, det var mycket intressant att spana när jänkejärnen brände runt på banan!!! Bilder finns SJÄLVKLART på min sida; http://www.saab4fun.com/musgel.html

Tack för bilderna

Gillar också Mustangen, men kanske mest AC Cobran.

Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

Vad gillar ni den "nya" Mustangen som är på G då? thumbs up tycker jag!
http://www.fordvehicles.com/autoshow/images/photogallery/as_gal_MSTGT_ . . . .

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag vill minnas att det satt Windsor-maskin i kompisens gamla Sierra, 1043hk ur 408ci. Fast det gick inte så bra när bilen bestämde sig för att svänga i 230km/h...
Motorn finns kvar om nån är sugen på nåt att stoppa i en Musse för snabba varv runt korvkiosken.

Lund
Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Jag vill minnas att det satt Windsor-maskin i kompisens gamla Sierra, 1043hk ur 408ci. Fast det gick inte så bra när bilen bestämde sig för att svänga i 230km/h...
Motorn finns kvar om nån är sugen på nåt att stoppa i en Musse för snabba varv runt korvkiosken.

vaddå? det är väl kul när det svänger??!!!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:

1043hk

Bilder o videos
Mustang renovering.
1, 2   >>
4992 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande