| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fog lös bur
|
1846 besök totalt |
|
Fog lös bur
Hej. Har en halv bur till min 924. Är det tillåtet att slipa ned svetsarna så att det ser ut som om allt är samma del? Stjärnan på Finess som svetsade gjorde inga fina svetsfogar, men absolut hållbart. Att tillägga så har jag köpt buren beggad med kvitto från Finess, så inget beställningsjobb jag bett dem göra. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
|
Re:
problemet är att även detta kan göra rören ännu mer påfrestade , med mer värme å mer spänningar i materialet..
jag hade nog putsat av svetsarna försiktigt med lamellskiva och dyl å sen grundat/mellanslipat med penselgrund innan den riktiga lackeringen... då kommmer det se "bra" ut efter lackering (om det nu är ett krav att det ska va snyggt oxå) dock måste du göra regbes på buren innan detta för att bes mannen ska kunna godkänna svetsarna... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Re:
menar du regbes på SBP så bryr de sig inte för "5öre" hur det ser ut. finns inte i deras papper att kontrollera sånt. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Man ka ju snygga till svetsarna med "stående" kapskivan...utan att slipa bort dom.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Fog lös bur
|
1846 besök totalt |