Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjulinställning i Skåne?
1603 besök totalt
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003

Trådstartare
Hjulinställning i Skåne?

Var lämnar man bäst bilen för hjulinställning om man har lite mer specifika krav i Skåne? Jag har en Mazda MX-5 -99 och den har ganska stora toleranser från fabrik vad det gäller tillåtna inställningsvärden så en däckverkstad som "vrider tills det lyser grönt i alla fält på skärmen" funkar inte riktigt.

Gjorde en sökning och tidigare har det avhandlats bra ställen för hjulinställning i Göteborgs- och Stockholmstrakten men jag hittar inget om Skåne.

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Euromaster på Lundavägen i Malmö eller GT service i Kävlinge har jag goda erfarenheter av, båda är vana att skruva svängvänliga bilar och levererar hög service.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
M3-POWER
Lund
Här sen Mar 2011

-
-
-
-
Gjorde hjulinställning hos GT Däckservice i Kävlinge igår och måste säga att jag är otroligt nöjd..! =)

Mycket trevlig personal som är väldigt duktiga och jag som nybörjare fick mig en snabbkurs i allt vad Caster, Camber, Toe in/out är för något.. =)

Mycket fin anläggning och trevligt att de har ett utrymme med Kaffeautomat och TV till väntande kunder..! thumbs up

Kort och gott så har iallafall jag hittat min leverantör av däck och hjulinställningar här i Skåne..

*Tack för tipset Johan* thumbs up

// Peter

Här sen Apr 2005

GT däck är bäst i skåne. Ny hjulinställningsutrustning som tar extremt låga bilar. Fixar även cornerweight med egna vågar.

Hjulinställning i Skåne?
1603 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande