Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11762 besök totalt |
Hej! Du verkar redan ha en hyffsad underdel på din motor,
så varför inte köpa dom här topparna ![]() ![]() http://www.ronsraceshop.com/companie om jag förstod allt rätt så har man ett par "bolton" toppar för runt 36k, vilket är rätt billigt om man ser vad ett par vanliga 2ventils ämnen kostar när man har bearbetat dom och stoppat dit allt som behövs ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||
Ja jag tog bort den sen. Kom på att det va nog ingen som vill se den. ![]() |
||||
Går mot strömmen , men varför inte fortsätta med Amerikanska V8or , så är Buick 455 ett bra val , om man ser till vikten , effekten och vrid finns i massor
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Problemet är väl (som jag fattat) att det inte sitter Chevy i bilen....utan en Pontiac 400 _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Måste väl gälla överallt antar jag. Själv är jag uppenbarligen ingen gentleman för jag har ju inga cylindrar alls i min motor, bara två rotorer... ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Hur är det med den allsmäktige Ellis Juan då?
Cheva LS1 menar jag alltså ![]() Vet inte vad en sådan skulle gå på här men i övrigt måste jag motvilligt medge att den är helt ok. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Jag vet inte riktigt, det är ENEM som har agenturen i Europa (säljer även Autorotor-kompressorer + massa annat motortrim) och de verkar inte ha någon prislista på sin hemsida: www.enem.com (varför är det så många företag som inte vill sätta ut priset på sina hemsidor - skäms de för sina priser?) Så här kostar de hos Whipple i USA, enl. deras hemsida: 1200AX $1,530.00 1600AX $1,640.00 2300AX $1,860.00 3300AX $2,300.00 Sedan tillkommer det då frakt, tull och moms, om de nu säljer till Europa. ENEM borde väl bli billigare eftersom fraktvägen är minimal, ingen tull, etc., men enl. sweanders i en annan tråd, så var det visst dyrare att köpa dem i Sverige. Men det kanske gällde nåt specialpris ifrån Whipple? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Butterfly har rätt: två problem - min är en pontiac och de topparna passar inte på den... Mitt block är ett gjutjärnsblock på modiga 90 kilo, när ett M60 block väger 25 ![]() |
||||
Här är förresten ett citat ifrån ENEM angående turbo vs. kompressor:
En fördel mot en sugmotor är att det blir lugnare gång på framförallt låga varv då man ha snällare kammar med mycket mindre överlappning, Å andra sidan skall det ju varvas, så det som händer på låga varv är kanske inte intressant... ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Aha där ser man, trodde 4,4l hette M62. ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Du har redan fått facit! Porsche går före allt!
![]() Det är klart att du ska ha en 928 GTS-maskin (från 92 - 95) Displacement: 5397 cc / 329 cubic inches Engine type: V8 32v M28/49 Kompression: 10.4:1 Hp (sae): 350 HP @ 5700 rpm Torque: 500Nm @ 4250 rpm Maskinen varvar 7000 och tål hur mycket stryk som helst. Hur mycket är ljudet värt? En sådan här maskin med lite bättre andningsvägar - ståpäls! Ps. Den enda anledningen till att engelsmän inte tillverkar datorer är för att dom inte lyckats få dom att läcka olja... ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
Ja, det där låter ju också trevligt! vad går en sån maskin på? Hehe... datorer läcker olja! Good one! ![]() ![]() |
||||
|
||||
kom att tänka på en sak...
nu när man byter motor.... så är det ju lika bra o skaffa genomskinlig huv... Så man inte behöver lyfta på huven för att reta folk ![]() |
||||
hehe, sant. ESS plockar ju 407hk vid endast 6PSI ur 4.0/4.4 liter motorn utan att ändra nått alls egentligen. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
hur mycket effekt får ESS ur sin motor då? EDIT: ![]() ![]() ![]() |
||||
Får väl ge en liten retning om Jagga-motorn igen. Var några år sedan innan en dag på räjserbanan med tidningen kamratposten hade blivit överstort och superkommersiellt... Ute på banan åkte en vit/gräddfärgad vobblo 340DL gummisnodd med diverse corvetter och cossies etc hela rakan, varvet efter hade han tröttnat på att ligga bakom. Var ju viss uppståndelse. Nån stund senare såg jag bilen i depån, och blev lite fundersam då det var fel antal bultar på framhjulen mot bakhjulen! Snabb titt in i bilen visade att i stort sett halva golvet för fötter fram var bortkapat, där satt en STOR automatlåda. Så föraren satt lite snett i bilen för att nå de flyttade broms och gaspedalen. Då pratade vi lite med ägaren som lyfte på huven för att kolla oljan, 12 cylindrar av engelsk ursprung. Billigt och enkelt bygge. och många förvånade ögon. _________________ Roland Johansson |
||||
En sån här motor skulle säkert väcka uppståndelse
![]() ![]() http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?s _________________ mvh Anders Andersson 996 GT2 |
||||
oj oj oj .... fast... lite för dyr ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11762 besök totalt |