| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Motorkit(TURBO) till Peugeot 205, nyckelfärdigt
|
700 besök totalt |
|
SÄLJES: Motorkit(TURBO) till Peugeot 205, nyckelfärdigt
Ett nästintill nyckelfärdigt system för montering av turbomotorn XU10J2TE i 205an finns nu till försäljning. Elen är kopplad mot 205ans el och slangar är utpassade för att fungera på 205an. Det som saknas är en bra lösning för luftfilter, ett bättre avgassystem, en kontakt, en dumpventil och varvräknare, den behöver man ta instrumenthuset från en bx har jag för mig, och då funkar givarsignalerna från datorboxen. Men motorn startar utan. Motorn har varit startad i en 205a och går. Motorn är orignal förutom en IC från Sierra Cosworth. För montering av motorn i bil behövs kapas plåten som kylaren står på, montera två stag för IC, massera torpedvägg och montera en växellåda tillsammans med Mi16 tryckplatta och lamell, dessa medföljer ej. IC'n är avpassad att sitta i linje med original kofångare vilket gör att den inte syns utifrån. Det är inte helt effektiv luftströmning när den sitter där, men men kan göra några diskreta slitzar i plasten som släpper igenom mer luft. Man behöver inte vara en avancerad meck för det här kitet. Kan man byta motor på en bil är det ungefär så mycket som behöver göras. Det mest knepiga är torpedväggen, att avgaset ska gå fritt där, men det är inte hjärnkirurgi att fixa det heller. Eftersom det är jag som utformat grejerna så erbjuder jag även telefonsupport om jag inte är upptagen med annat. Jag behöver också veta vilken årsmodell motorn ska sitta i, så jag kan justera elen korrekt(skiljer på en kabel mellan 90 och 91. Kitet finns straxt utanför Åkersberga, norr om Stockholm. Pris: 7000kr anser jag att detta är värt. Telefon o73 6 åtta 5 4881 _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
|
Trots svalt Peugeot-intresse här på rejsa bumpar jag lite.
EDIt: Kom på att det jag skrev kunde låta lite drygt, så jag ville bara förtydliga att jag inte hyser agg mot dom som inte gillar Peugeot, men att jag gärna vill sälja denna motor. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Motorkit(TURBO) till Peugeot 205, nyckelfärdigt
|
700 besök totalt |
