| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Ska jag skaffa 2st R däck eller gat däck?
|
1169 besök totalt |
|
Hejsan står i ett dilemma nu när jag ska köpa nya däck. Min ur tömda bmw e36a med fullbur och turbo kommer rulla en hel del på gata. Och kommer att försöka lära mig köra drifting. Kommer även köra lite trackdays och konbanekörningar. Borde jag skaffa 2st Rdäck eller slits de ofantligt fort när man "normal" kör med dem. Eller är det 2st "gatdäck" som gäller. och om ni har något åsikt tippsa gärna om märke. Gäller 225/45/17" _________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||
|
Re:
+1 |
||
|
Jag som inte ens vill ha olika fabrikat eller modeller av däck fram o bak på E36...
tycker den är kinkig på att ändra balans o beteende då.
Men om du ska köra drifting så kör du kanske med olika fram o bak ändå? Däcksval vid drifting är helt utanför min kompetensnivå. Men att köra bana - utan drifting - med blandat r- och gatdäck på varsin axel skulle jag tycka var toktrist. Noll balans att köra med bra tempo. Blir ju antingen jättekinkig på understyrning så man får smyga in i varje kurva eller extremt svansviftvänlig och autodrifting i varje kurva. _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Såg en Golf III VR6:a med R-däck fram och gatdäck bak i konbana förra året. Att en framhjulsdriven bil kan få sådana bakvagnskast
Det kändes nästan lite farligt.
Däck för banåka
|
1169 besök totalt |