Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M Coupe -00
<<   1, 2
11714 besök totalt
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005

Riktigt stiligt med en M Coupe! thumbs up

Fy fan för att pilla med den där elen, de hade jag aldrig fixat utan att få x antal nervsammanbrott

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Re:

bulldog skrev:
Riktigt stiligt med en M Coupe! thumbs up

Fy fan för att pilla med den där elen, de hade jag aldrig fixat utan att få x antal nervsammanbrott

Första gången jag gav mig på det i höstas fick jag några nervsammanbrott så jag struntade i det och bara tejpade ihop allt, men hade några sömnlösa nätter och låg o tänkte de det... Sen gav jag mig fan på att lösa det. 3h är max vad jag klarar på en kväll med elen sen kommer ilskan. Blev klar igårkväll och blev riktigt nöjd med hur det blev så nu känns det riktigt gött! thumbs up

fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

tim är ung och har ork till sånt

Suzuki Swift Sport -14
Toyota Rav4 Gazoo Racing -24
Citera
boanke
laholm
Här sen Jan 2011

Funkar allt med elen nu så att du kan starta bilen och lampor blinkers är som dom ska ?

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare

Tog äntligen ut bilen förra veckan och var på besktningen i lördags. Allt gick bra förutom att abs-lampan lös, kopplade bort abs i vintras för att testa hur det känns.
Det konstiga är att jag besiktigade än av mina äldre bilar med lysande abs och då gick det bra, skumt.. Sålde även min bruksbil för nån vecka sen så detta blir
numera enda bilen som det kommer köras me!

Köpte ett XYZ kitt i höstas som jag nu har monterat och är riktigt nöjd. Var första gången jag monterade
ett sånt här kitt och det har funderats en hel del kan jag säga! Hade problem med oljud från bakvagnen efter
bytet, visade sig efter många tester och med hjälp härifrån att det va gummibussningarna som sitter över och under orginalfjädrarna bak.
Tog bort båda två och ljudet var borta Har hjulinställning på jobbet vilket har varit till stor hjälp, kommer inte ihåg exakta uppgifter hur ställde allt
men ska ta reda på det imorgon. Kan vara kul o höra om man är hyffsat rätt på det

Bytade även olja och filter 2011-03-29

EA
Halmstad, bara Halmstad
Här sen Sep 2007

Här har vi den ju! Kul planer, vad gillade du XYZ kitet? Jag har det till min E28 också, men inte kört bilen än..
Lycka till med bilen Tim....!

/Emil

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Har nu till slut efter all strul som har varit med elen bestämt mig för att byta ut hela kablelhärvan som är till
kupé utrymmet. Som om nån vet eller har en till salu för ni väldigt gärna höra av er!

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Mantorp bokat den 27/5 med Autolife!
Ska bli fruktansvärt kul att äntligen få komma ut och köra lite bana igen.

Har även fått tag i en kabelsats via en forums medlem vilket var väldigt uppskattat, men det
får vänta tills nästa vinter innan jag ger mig på det.

Tog idag emot ett paket från Millway med ett justeringskitt till bakvagnen och exentriska bussningar till länkarmarna fram.

Mätaren passerade nyligen 7000mil

Min käre far som är mästare på att byta bil, denna månaden blir det Opel GT.
Se om jag kan få ut han på någon bana inom en snart framtid. Var inte så exalterad när han
köpte den men efter ett BSR chip och en provkörning så kan jag inte snacka skit om den även fast
det är en Opel

Avslutar med två hyffsat nya bilder på min och två av mina vänners Z Coupèr thumbs up

fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

Re:

timhalmstad skrev:

Min käre far som är mästare på att byta bil, denna månaden blir det Opel GT.

haha det säger du inte.. delicato-micke i ett nötskal

härligt med lite millwaydelar.

Suzuki Swift Sport -14
Citera
timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Haha det e gött! Se om jag kan få på bussningarna imon på arbetstid

Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003

Kom till mig med ett gott humör, ett flak RedBull och en ledig helg så ska vi väl fixa kabelhärvan utan beskymmer

Det kommer bli bra detta thumbs up

Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Fasen va go du e!
Uppskattar din hjälp som tusan!

fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

timhalmstad skrev:

Köpte ett XYZ kitt i höstas som jag nu har monterat och är riktigt nöjd. Var första gången jag monterade
ett sånt här kitt och det har funderats en hel del kan jag säga! Hade problem med oljud från bakvagnen efter
bytet, visade sig efter många tester och med hjälp härifrån att det va gummibussningarna som sitter över och under orginalfjädrarna bak.
Tog bort båda två och ljudet var borta Har hjulinställning på jobbet vilket har varit till stor hjälp, kommer inte ihåg exakta uppgifter hur ställde allt
men ska ta reda på det imorgon. Kan vara kul o höra om man är hyffsat rätt på det

Har du några siffror om hur hjulvinlkarna stod bak?
Lite nyfiken eftersom du väljer att bygga om till ställbart..

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Jajemenn, efter bytet till xyz kittet (separat fjäder) fick jag ca 3,5mm toe in per sida och 2 grader camber. Dubbel kollar imon och lägger upp exakta siffror. Funkar bra som det är nu men eftersom jag som sagt har tillgång till hjulinställning och däck på jobbet så är det kul att kunna testa sig fram och se hur bra det kan bli.

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Va på Mantorp i fredags med Autolife och körde. Frunktansvärt lyckad dag! Perfekt upplägg och lagom med körtid
"

Dagen innan monterade jag lite nya däck, blev Bridgestone S02 denna gången. Körde på nya S001 några veckor innan dessa monterades men dom hade tyvärr alldeles för mjuka stommar för att passa på Z3:an. S02 är ju ingetligen ett Porsche däck men funkade över all förväntan till min bil. Fruktasnvärt bra grepp i dom efter att tempen kommit upp. Så dessa däcken rekomenderar jag verkligen till Z3 ägare som vill ha ett däck som funkar riktigt bra på gata men även på banan.

Även kompisen Z4:m fick sig en uppsättning nya bakdäck inför denna dagen.

Bytte även bromsklossar runt om på Z4:an och nya frambelägg på Z3:an. Hann även byta bromsöljan dagen innan på min bil. Blev Motul RBF600 från PEAN. Riktigt nöjd med resultatet, fin känsla i pedalen hela dagen. Har tappat bromsarna både på Mantorps och Anderstorps långa rakor tidigare så detta var som sagt ett klart lyft! Dock ska jag försöka prioritera nya belägg och kylning till nästa körning,

thumbs up

Har ju haft problem med ABS en tid nu och det krånglade såklart även denna dagen. Här gör vi ett sista försök att få igång den men det ville sig inte! Så det fick bli utan ABS vilket var mycket spännande, speciellt i regn

Hoppas det är ok att jag lånar denna sista bilden

Lägger även upp lite skakiga Iphone filmer under dagen

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Snön och saltet har inte kommit och verkar ju inte komma heller så i fredags ställde jag faktiskt på bilen och la på friktionsdäck Gjorde service på bilen i lördags och fick även hjälp med att byta alla packningarna i vanosen, testade även magnetventilerna med batteri och de klickade som de skulle.
Bytte olja från Castrol TWS 10W60 till Castrol SLX 0W30 och märkte direkt att motor men framförallt vanosen
lät mycket bättre eller renare!
Hade rätt höga förväntningar efter att vanosen gåtts igenom då jag har fått bekrätftat att något är fel.
Och jäklar vilken skillnad det blev! Bilen drar mycket bättre från låga varv och rent igenom hela registret, en helt ny bil kan man säga!

fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

och efter detta stod du parkerad på en gräsmatta bredvid en parkering med en si sådär 40 lediga platsen..
vad va det för fel på asfalten?

va så nära att jag nästan kunde kissa från sovrumsfönstret ner på era bilar

Suzuki Swift Sport -14
Citera
timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Gillar inte dörruppslag

timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010

Trådstartare
Slänger upp två bilder jag tog i helgen!

Våra race- och banåkarbilar
BMW M Coupe -00
<<   1, 2
11714 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande