Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2079 besök totalt |
När man köper ett hus på vinter vet man aldrig vad som gömmer sig under snön =)
idag var jag ute i skogen och hittade en bil ![]() Älskar skogsvrak och tycker det är lika kittlande varje gång man hittar ett! nu äger man en alldeles egen ![]() Men vad är det för bil?! logotypen på ventilkåpan ser ut som en stjärna gjord av trianglar typ? lite svårt att förklara. Har dock aldrig tidigare sett den logotypen. Verkar ha suttit något större emblem på motorhuven då infästningen är lång och smal. Jag har gissat på något typ av morris eller liknande? ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||
Hade inte Borgward och Goliath en logotype åt det hållet.
Tycker bilen påminnrr om någon av dessa 50-talstyskar. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
_________________ Stellan Clausen http://www.hotrodnisse.n.nu/ http://www.youtube.com/user/HotRodNisse1/videos - |
||
Blir det projekttråd om denna nu då?
![]() Borgward Rennsport? Trevligt med sådan kulturella inslag på tomten. ![]() När jag hade två gamla reservdelsSaabar stående för länge på gården, döpte hustrun dem till "Tyresö högar" med tydlig anspegling på ett antal högar med vikingakoppling i lärdomstaden. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Det var snabba svar!
Extra kul att det var något lite mer "eliest" än en gammal amazon! Nu ska jag fråga förra ägaren (80årig) tant om hon vet något om den ![]() Kan ju tillägga att delägaren i huset inte var lika entusiastisk ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||
Du får upplysa delägaren av huset, att detta är ett fynd av stort kulturhsitoriskt värde som bör K-märkas. Kanske bilens vackra smeknamn "hon dansade en sommar" kan få delägaren i en ljusare sinnestämning över den oväntade kulturskatten? ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2079 besök totalt |