Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 -->Drifting | 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 >> 5 besök senaste veckan (164781 totalt) |
Hej.
Lägger upp en projekttråd om min e30 325 som jag kör bana med. Har kört den 2 säsonger med PF belägg,stålomspunna bromsalangar, Supersport fjädrar och dämpare och r-däck. Men nu är de dax att uppgradera. M3e36 3,0 styrväxel = 2,7varv istället för 4,7varv Den ack så viktiga rattaxelknuten från e30 servo. Som man behöver korta lite ytterligare. Har satt i en bur i bilen med som ska bli vit. Ska registrera bilen med bur den 24mars. Sen funderar ja på att byta front. och slänga på en M-Tech2 Spoiler som ja tänkt lacka svart. Har beställt ett stort packet från Millway och justerbara gula Koni De va allt för nu. Hoppas ni gillart. |
||||||
Inför reg-besikningen me bur så ska ja:
*Skrapa ur all ljuddämpande matta *Måla buren och insidan vit *Klä buren me rör-isolering Vilket är smidigast knacka bort asfaltsmattan eller köra me värmepistol? Ska oxå hämta ut ett trevligt packet från stötdämparexperten. Justerbara Koni dämpare. Bilder kommer inom kort. |
||||||
Nu är ja tillbaka efter en göddig semester i Åre.
Började me o stanna till i Sundsvall hos Motor Nord o köpte mig en Short shift och imorse hämtade jag ut ett packet från Stötdämparexperten. Idag har jag provmonterat stoppningen på buren och byggt in stävan som går mellan A-stolparna. Sen började ja skrapa ur ljuddämpande mattan. Mina två bästavänner idag. De gick mycke smidigare än va ja trott. Ca 1timme senare. Sen slipade ja ett tag och insåg att ja nog skulle börja måla buren. Fyfan ja de va jobbigt i svårt. Rinner överallt o ja hade fan mer färg på mig än på själva buren. Får se om ja hinner göra mer underarbete o måla klart imorn. Men så här ser de ut just nu iaf. Imorn blir de mer pill inför Reg-Besikning o sen kontroll-besikning nästa vecka. |
||||||
Frän bil! Jag saknar min egna E30 325 varenda gång jag ser något fint banåkarprojekt.
Funderade över dina stötdämpare då det inte ser ut som att du ska köra med coilovers? Kan man få tag på konventionella stötdämpare som duger till banåka, och kanske t.o.m. beställa egna fjäderkonstanter? Jag är nämligen lite tveksam till att uppgradera min egen bil med coils då jag vardagsbrukar den och den troligen kommer få rulla nästa vinter. |
||||||
De finns ju coilover kit som är gjorda gör gatköra. Ja har köpt coilover kit på Millway o då kan man ju själv bestämma hårdhet på fjädrarna. |
||||||
|
||||||
De finns ju typ HR cup kit som för org fjäderben. Som är för mer aktiv körning. |
||||||
Hämtade ut ett packet me styrändar till min m3e36 3,0 styrväxel.
Så snart kan ja börja montera den med. Nån som kan svarva ett par 13mm distanser som man behöver för att montera den för en lagom peng ?? Sen har jag mest pulat med endel små fix inför reg-besikningen på torsdag. Nästa på listan är att bygga om till coilovers fram när jag får mitt packet från Millway. |
||||||
Reg-Besikning -> Check
Kontroll-Besikning -> Check Fick en väldigt trevlig besikningsman som frågade om han skulle kontroll-besikta på en gång. Jag hade en bokad tid för de imorn men nu är allt avklarat. Gött så nu är bara att :lakrits Vägde 1100kg Någon som vet vad org,stolar väger gämfört med Sparco Sprint stolar ? Nu väntar jag bara på mitt packet från Millway så att jag kan börja bygga coilovers fram och hårdare fjädrar bak. |
||||||
Jaha tackar. Sparcostolarna väger ju ca 8.1kg +underrede. Då borde den bli ca 30kg lättade me Sparcostolarna. Gött |
||||||
|
||||||
Aa precis! Målet den här sommarn är att åka ner till Ringen men egen bil. Då kan de ju vara skönt me sällskap:D |
||||||
Haha! Ja lätt att vi ska. |
||||||
Idag blir har jag fixat till brädan ovanför vindrutan.
Så nu kan ja använda takluckan igen. och så har ja flyttat på Check-panelen. |
||||||
Här händer inte så mycke.
Bil är inlämnad på Linköpings Motorsport för montering av nya Sparco sprint V och Sparco 4punkts 3tums bälten. Jag har iaf varit på Sifvert's på lunchen och köpt fingängade bultar till min kortade rattaxelknut från e30 med servo. Nu kommer jag förhoppningsvis montera min m3e36 3,0 styrväxel i helgen. Så att man får prova på Sviestad på måndag. |
||||||
Tackar!! Ja nu är jag jäkligt sugen på att få rasta BMW'n efter vinterdvalan. Ska bli gött me riktiga bälten. Och oxå känna hur mycke styvare karossen blivigt med buren. |
||||||
Idag ska jag till Sviestad och köra bana för första gången i år.
Ska bli riktigt roligt. Tyvärr har ja inte fått hem de nya coiloverkitten o fjädrarna. Men då har jag förhoppningsvis något att göra i påskhelgen. Bilder kommer.. |
||||||
Dök upp ett väldigt efterlängtat packet från Millway idag.
Coilover kitt Fjädrar fram 550lbs/inch Fjädrar bak 850lbs/inch Hjälpfjädrar Distansringar till hjälpfjädrar till coilover Nållager Bussninger till stötdämpare bak Monteringstats för racefjädrar bak Nu ska de monteras ihop me mina nya justerbara gula Koni dämpare. och så ska ja nog fådit min m3e36 3,0 styrväxel oxå i påsk. Men först banköra idag. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 -->Drifting | 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 >> 5 besök senaste veckan (164781 totalt) |