| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Fiat X1/9 Dallara
|
1951 besök totalt |
|
Har funderingar på att sälja mitt X1/9 Dallara projekt pga av att jag har köpt en färdig racebil för historisk racing (Fiat 128 gr2). Karossen är breddad med ett dallara kit, jag har hittat lite rost som behöver fixas men det är inte mycket. Till bilen finns också nygjorda plast dörrar/huv/motorlucka/tak och dörrar av bra kvalite. Det som är isärtaget är hjulupphängningarna. Spindlar och hjulupphängngsdelarna är blästrade och lackade, fram är det modiferat för att kunna ställa caster. Till bilen finns det en en hel del nya delar tex hjullager. Det sitter en orginalmotor i bilen men det finns fler alternativ. 1. Punto turbo inklusive växellåda. Motorn ska vara renoverad för ca 1000 mil sen (inget jag kan garantera) och har en vassare kam, saknar insprutningsboxen annars helt komplett. 2. Racing motor på 1587cc, smidd vev, vevstakar och kolvar. Portad och större ventiler. Weber 45:or. Motorn är i ett kanonskick och körd mycket lite. Fälgar: 7x15 femekrade revolotionliknande fälgar, tror att det är compomotive. Omborrade till 4X98 (har dubbel hålbild) dessa fälgar har regumerade däck och behöver rejäla spacers för att fylla ut skärmarna bak. 4 st BBS magnesium 13 splitfäljar, ej ihopbyggda. det finns olika rimmar så det går att få till både rätt bredd och offset. Pris är beroende på vad som ska ingå, eventuellt byte även om bil till är det sista jag behöver. Det är den mintgröna bilen på bilen. Felle jag hoppas att det är ok att jag använder den. Axel 0733-989022 axel.lind@spray.se
_________________ Axel Lind |
![]() |
SÄLJES
|
1951 besök totalt |