|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

03 Sep 2010 07:38
_________________ Calle Olsson
|
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3485

03 Sep 2010 07:41
Ska vara en ferrari till nåt sånt fint.
Avgas i mitten, spännande... varför?
_________________ Svante Hoberg
No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
|
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2540

03 Sep 2010 07:48
Svante skrev: | Ska vara en ferrari till nåt sånt fint.
Avgas i mitten, spännande... varför? |
Utan att veta så gissar jag på formel bil eller liknande...
_________________ J0hanC@rlström
Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

03 Sep 2010 09:42
_________________ Calle Olsson
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078

03 Sep 2010 10:40
Senast ändrad av Lennart Jarmyr, 03 Sep 2010 10:53, ändrad totalt 1 gång
Lotus 1965!
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078

03 Sep 2010 10:51
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719

03 Sep 2010 13:51
Svante skrev: | Ska vara en ferrari till nåt sånt fint.
Avgas i mitten, spännande... varför? |
Ingen aning men jag vet att det byggdes och tävlades med en gammelmustang med liknande lösning på grenrören. Varett reportageom den i power magazine för ngt/några år sedan
|
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2136

03 Sep 2010 14:50
bulldog skrev: | Svante skrev: | Ska vara en ferrari till nåt sånt fint.
Avgas i mitten, spännande... varför? |
Ingen aning men jag vet att det byggdes och tävlades med en gammelmustang med liknande lösning på grenrören. Varett reportageom den i power magazine för ngt/några år sedan |
Första tanken är ju att det borde vara praktiskt. På det sättet de bilarna (F1) byggdes så kanske det var lättare att ha insuget och avgas tvärtom så man slipper slingra ut grenrören bland länkarmar och annat kraft. Plus att värmen borde försvinna bra
_________________ Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

03 Sep 2010 18:13
Johan.. skrev: | Utan att veta så gissar jag på formel bil eller liknande...  |
Ferrari 312, Formel 1 1966-69.
_________________ Calle Olsson
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

04 Dec 2010 10:47
_________________ Calle Olsson
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929

04 Dec 2010 19:49
Hur kommer man åt bultarna som håller fast dem :-)
eller är det "snabbfästen"
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Koop
Kungsbacka
Här sen Okt 2008
Inlägg: 24
_________________ Alexander Malerbakken
|
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212

31 Dec 2010 16:10
Jag är nöjd med dito till min morot !
Kan dock inte ta åt mig äran på krökeriet.
_________________ Micke Lvov
mkt40
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

15 Apr 2011 09:31
_________________ Calle Olsson
|
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303

15 Apr 2011 09:53
 mmm det lär låta gött
_________________ Philipp Klement
|
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707

15 Apr 2011 11:47
Underbart luftfilter
_________________ Karl Vestgöte
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208

15 Apr 2011 12:09
Karl V skrev: | Underbart luftfilter  |
Tänkte samma sak, där har de garderat sig mot småfåglar iallafall.
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
|
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050

15 Apr 2011 15:32
Jamen, de ä ju en Amerikansk motor det där.
Det vi ni väl, att allt är biggest in the world där.
Gäller säkert dammet också. Så luftfiltret är nog bara anpassat för Amerkanska dammkornsstorlekar.
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4370
Trådstartare

28 Maj 2011 12:40
_________________ Calle Olsson
|
sandman
Norge!
Här sen Jan 2007
Inlägg: 10

30 Maj 2011 16:14
_________________ --
Mvh,
Edwin Solheim, Norge
|
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473

30 Maj 2011 19:28
Svante skrev: | Ska vara en ferrari till nåt sånt fint.
Avgas i mitten, spännande... varför? |
Det verkar ju vettigt att hålla dem på ovansidan när det blir en sådan farlig massa rör, men på en V8 kan det dessutom vara ett sätt att få till ett bra avgassystem på en högvarvig motor, utan att köra med planvev.
_________________ David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
|
|