Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4720 besök totalt |
Tips på boende NÄRA Ringen?
Hej, jag ska ner och fota lite på 24-timmars & önskar tips & info om boende 4 nätter (typ billigt men bra ![]() Gärna tips på nån som hyr ut Vespa eller skoter (ej snö). ![]() Tacksam för svar! / Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC 106 Rallye x 2 |
||||
_________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
_________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Hur gick det Jonas, hittade du något boende?
Jag söker nu själv ett boende för 5 personer under 24h (Fredag-Måndag). Har ni några tips på boenden så uppskattas ett PM med info. ![]() ![]() (Jag har kollat av de boenden som finns i länken ovan och mailat de som har email eller formulär) _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
om ni inte hittar boende helt nära Nürburgring så har jag ett tips på ett hotell som ligger 2mil från banan.
Jag har bott där vid flera tillfällen och kommer välja det igen....Det ligger i Kreutzberg. http://www.landgasthofweihs.de/ _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Dessa hade lediga rum tror jag:
Lindenhof Hauptstr. 35 53520 Nürburg Tel.:+49 (0) 2691 2608 Fax: +49 (0) 2691 7878 Landhaus Balkhausen Gerlinde und Karl-Heinz Retterath Balkhausenweg 3 53520 Nürburg-Balkhausen Tel.:+49 (0) 2656 1604 od. +49 (0) 2691 7625 Fax: +49 (0) 2656 8436 E-Mail: Retterath-Boos@t-online.de Internet: www.hotel-nuerburgring.eu _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Tack för alla tips! ![]() Tyvärr har vi tappat bort nummret till vårt gamla boende strax utanför Adenau så det ställer till det lite i år. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Re:
Har bott där, som sagt väldigt gästvänliga och fina rum till hyffsade priser ![]() _________________ Mats Norlander ------------------- BMW 335 IM ------------------- |
||||
Re:
Dito, mycket nöjd med boendet där. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Någon som har bott hos Gerlinde på Landhaus Balkhausen? Har bokat där för nästa år. Hon verkar jättetrevlig. _________________ Lasse Alfons |
||||
Här är också ett bra boende i Herschbroich strax utanför Adenau!
http://www.pension-muehlenhardt.de/ _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag har för mig att jag läst om något svensk-ägt hotell och restaurang nere vid ringen men kan inte komma på namnet.
Är det någon här som kan hjälpa mig eller är jag helt enkelt helt ute och cyklar? Är annars Hotel am Tiergarten ett bra val för en natt eller två? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
Du tänker kanske på Blaue Ecke i Adenau? Har bott där flera gånger, rekommenderas varmt! _________________ Tommy Thogersen -10 316d -89 E30 325 turbo-åk -89 E30 320 ???-åk -90 E30 320 S50B30 |
||||
Landhotel oberbaar som ligger ca 1km till vänster om tunneln när man kör och tankar - grymt trevlig ägare, trevlig rum samt ett hotel som andas mycket racing i deras restaurang & bar...
_________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Re:
Just det, Tackar! Får kanske bli en liten sväng dit i sommar. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4720 besök totalt |