Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2841 besök totalt |
Änderungen möglich!
Hej! Jag har spetsat in mig på en ringentur till Svensk-helgen i september (17-20/9). Det var ursprunligen en helg med halv fredag och måndag och hel lördag och söndag. Men så upptäckte jag nyligen att lördagen den helgen kapats. Nu öppnas lördagen vid kl. 13.00. Först vart jag ![]() ![]() ![]() Så i brist på andra aktiva trådar i den helvetesgröna forumdjungeln kan vi väl vältra oss i olika teorier om ovan ihoplappade ämne? ![]() F-n vad jag är sugen på att köra lite nu! Allra helst på: ![]() Ringentider: http://www.nuerburgring.de/download/ _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: Änderungen möglich!
Är det bara utfyllnad/inläggsamlande vi ska ha så kan jag berätta att jag ska ta och släpa med mig mina kollegor och åka till Ringen nästnästa lördag. Skulle visst åka med en känd M3a också. ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Kalasbra idé! ![]() Vill du ha mitt postgirokonto eller bankgirokonto? 100.000:- innan lunch vore kalas! (Plus moms och sociala då förståss ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Där ser det ju förstås också ut att finnas luckor... ![]() Men för min del går det inte. Det beror bl.a. på att det är en del körningar med Sportklubben då. ![]() - Stefan: oaktat maj, skall du ner i september? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Det var ju ovälkomna nyheter - jag skall se om jag kan luska ut varför man ändrat.
Visst är det synd med lite minder körtid men å andra sidan kan man ju få en förmiddag till att byta bromsbelägg, besöka museum eller helt enkelt ta en sovmorgon så någon riktigt katastrof är det inte. Tror inte vi skall vara oroliga för att de kapar hela lördagen men man vet ju aldrig. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Har anmält mig till höstkursen. Det blir isf enda gången i höst. Mycket på hammaplan annars... Hur är det med dig Micke, skall du inte ta med din ohängde bror och joina oss på kursen? Du har ju pratat om kursen och nu blir vi ett gött gäng ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||
Jo, jag skulle så gärna vilja, men jag kan tyvärr inte. Mycket på hemmaplan här också. Det finns en chans på hundra att det blir höstkursen för mig men förmodligen kan jag inte säga säkert förrän så sent att kursen hunnit bli fullbokad. ![]() Min ohängde bror blev föv så begeistrad förra året att han och ett par kompisar skall hyra en folkabuss och åka ner - för att åka ringtaxi med mig. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Jag har glömt hela saken! Börjar bli gammal tror jag... Skall se om jag kan få någon info någonstans. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Har också anmält mig till Scuderia höstkursen, längtar redan. Kommer ni att köra ner tillsammans med RR eller själva? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Öl på fredagen är tillbaka på schemat. På ringen nya site www.nuerburgring.de är åter lördagen stympad...
![]() På siten står det även en del om planerna på ett enda stort upplevelsecentrum runt banan. ![]() Är det någon som vet var nedan bild finns i stort format? (Det finns en halvstor på www.nuerburgring.de, men jag vet att jag hittat den i stort format. Jag kan bara inte komma ihåg var.... ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: Änderungen möglich!
Det där med öppna Fredagar/Måndagar o lugnt, det beror ju extremt mycket om det är helgdagar i ngt av våra EU-medlemmar, t.ex. Måndag 30-Aug kommer det va packat eftersom det e ledig dag i England med omnejd, ang. dina dagar i Sept hänger det mest på om det e helgdag i England, Holland och/eller Schweiz, om minst ett av dom länderna e lediga kan du räkna med mycket trafik... Det e inte ledig dag i Tyskland i varje fall, i övrigt vet jag inte. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Just nu så kvittar det! Jag åker ändå! Känns som att man får tid att åka tills pengarna är slut ändå!
![]() Kan det inte bli den 16 september...... jag vill ju ![]() ![]() ![]() ![]() Vi ses i utsläppet ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Tiderna för "svenskhelgen" verkar ha justerats en aning igen:
Datum: 16.09.2004, Thursday von 18:00Uhr bis 19:30Uhr Datum: 17.09.2004, Friday von 14:45Uhr bis 19:30Uhr Datum: 18.09.2004, Saturday von 14:00Uhr bis 19:30Uhr Datum: 19.09.2004, Sunday von 8:30Uhr bis 19:30Uhr Datum: 20.09.2004, Monday von 13:00Uhr bis 19:30Uhr Verkar bli några rejäla sovmorgnar! Kanske man kan unna sig en ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Apropå öppettider, nån som vet anledningarna till att det är som det är? På vardagarna kan jag förstå att det är stängt då och då (biltester osv), men på helgerna har jag svårt att förstå mig på dem, förutom när det är tävlingar. Ändringarna verkar lite happ som happ...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2841 besök totalt |