Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Skyline motor RB25DET 382 hk. Anpassad för E30 -SÅLD
2213 besök totalt
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960


Trådstartare
SÄLJES: Skyline motor RB25DET 382 hk. Anpassad för E30 -SÅLD

Jag har en RB25a från en R33 Skyline GTS-T som jag
har haft monterad i min BMW E30. Den har gått c:a
10000mil. Jag har kört den kanske 2-300 mil.

Motorn är oöppnad. Det sitter RB26 insug med
separata spjäll. Hembyggt grenrör med T4 fläns.
Just nu sitter det en T4 kina turbo. Den är dålig.
Axiallagret är glappt.

Link G4 plugin sprut mappat av Maxxtuning till
382hk i motorn. Jag hade med BMW bakvagn 327 hk på
hjulen.

Elsystemet är bara att plugga in i en BMW E30. BMW
instrumenten fungerar. Vill man montera den i en
Skyline eller 200sx eller annat får man bygga om
kabelpiskan lite. Jag har anteckningar på alla
kablar.

Jag kan tänka mig att sälja motorn löst utan sprut
med. Pris beroende på utrustning.

Jag har bytt till en annan motor och säljer
därför. Inga fel på motorn, den går underbart.
Finns film på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Wz-qr3lstUg

Bilder på motorbygge med insug och grenrör finns
här: http://projekt.e30skyline.com/

35000:- för motorn mappad och klar. Eller bud.

Spec.
RB26 insug med separata spjäll från Skyline GTR.
Grenrör med topmount i svartstål.
720cc spridare med eftermarknads fuelrail.
Clutchmaster FX400 koppling 6 puck sinter.
Mappad på E85 med 1.1Bar ladd av Maxxtuning.
ombyggd vevhus ventilation.

Bromspapper och film på bromsningen finns här
->
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-link-g
4/327whp-bmw-turbo--henrik/

------SÅLD-----

batteriladdare@gmail.com
070-2339646

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Grönis
Västerhaninge, Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 11



Tjenare, vad har du kört med för låda till den motorn?

_________________
Busbil : BMW M3 -97
Bruksbil : BMW 525iM -01
Viktor Grönberg
070-8810771
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960


Trådstartare
Tja

Jag har kört med Skyline GTS-T låda. Den för bakhjulsdrift. ( samma som motorn kommer från)

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Skyline motor RB25DET 382 hk. Anpassad för E30 -SÅLD
2213 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande