Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 11 besök senaste veckan (114107 totalt) |
vad blir dte för styrsystem i kärran???
kanske står nånstans men hittade inget just nu... startade upp en nybyggd skyline gts idag med vipec v44 pluginbox, startade utan problem å verkar gå fint direkt , ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Re:
Det är ett helt nytt styrsystem för marknaden. Jag lägger upp mer info kring systemet när allt är klart för lansering. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Som jämnförelse har vi i BMW Cup en gammal E30 på 1065kg & 225hk som gått mantorp på 1.29.1 med 205/50-15 r-däck. Editerat uppgifterna om E30:in så nu är det rätt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Det är IMHo fascinerande bra ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Finns stor potential om man får till chassiet, hjulvinklarna och balansen i bilen riktigt bra. Men vi ska ha i åtanke att det är riktigt dåligt fäste under Gatebil träffarna då det är många bilar som drar upp grus och smuts på banan vilket gör att tiderna inte går att jämföra med en ren bana. Med den nya motorn så kommer den att gå som ett skott rakt fram. Finns nog lite potential kvar i chassiet och körningen också men det ser man när man jämför loggfiler. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Re:
Håller med om att det finns utvecklingsmöjlighet i chassit, vi har endast justerat ytterst lite från de rekommenderade hjulvinklar och chassisättning som vi fått rekommenderat från leverantören av chassit och från folk som kör racing med dessa bilar i Australien. Trots att jag kört bana/banracing och haft nationell banracinglicens sedan år 2000 så har jag mycket svårt att tolka ett beteende på bilen och överföra det till att göra en justering, där skulle jag vilja ha hjälp. Gatebils träffarna är bara en av flera evenemang vi kör på årligen. Håller med om att Mantorp blir redigt skitig under Gatebil och varvtiderna ökar med 2-3sekunder/varv trots att vi körde med extremkillarna så vi slapp mesta trafiken. Snabbast har jag varit under JDF faceoff och då är banan ren och snygg. Visst finns det tid att kapa på både mig och Henke som förare då vi är olika snabba på olika delar på banan, skulle man sammanföra de två så skulle det gå snabbare totalt. Kanske en dag på banan med någon mer erfaren och erkänt snabb i min bil skulle göra underverk? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Jag åkte ju med dig på kullen 2009 och tyckte du körde bra, du kör efter boken så att säga. men känns som du skulle vinna mycket på att släppa lite på hämningarna. Ser man till hur båda ni kör även när ni kör ensamma så kör ni väldigt safe, tror ni skulle tex kapa 2 sec på kullen på bara öka från 80% till 95% av er körskicklighet. Men spärrarna kommer med åldern å nu har ni en ny karaktär att lära er. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Re:
Att jag har en mjuk körstil på bana råder det ingen tvekan om till skillnad från henke som har en mkt aggressivare körstil jämfört med mig men oas så är han 10år yngre än farbror ![]() Dock ligger våra varvtider mkt nära varandra så frågan är om aggressivare körstil hjälper mig? Min uppfattning är att jag aldrig blir ifrånåkt av annat än de med riktiga effektmonster 500hk^ men detta skall nu rådas bot på med den nya maskinen. Krydda det med en dag tillsammans med tex Alx D där vi kanske kan få både lite spårvalsträning och kanske justera lite på chassit så skall det kunna bli skapliga tiden ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Vad jag menar är att om man kommer in i en kurva i 80km/h timmen så kanske man kan ta svängen å ha 1 meter kvar till bankanten. (er körstil) men om man kommer med 90km/h och ha 10cm kvar å ev högre utgångshastighet. Då har man ju känat några tiondelar. Fan va dålig jag är på att förklara. Men vad jag menar är att jag tror ni kan ha mer fart både in å ut kurvorna om ni vågar använda hela bana och på samma gång ha mer fart. Nu är ju inte jag så rutinerad själv, men det är vad jag tror iaf ![]() _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Jag och min vapendragare hall0n körde vidare i garaget idag.
DP klar med lambda uttag och WG anslutning: ![]() Sedan byggde vi en låda till luftfiltret för att slippa att varmluft från motorutrymmet sugs in i motorn. Plexi och demonterbart lock. ![]() ![]() Sorry för kassa bildkvaliteten (mobilen). Jobbet fortskrider i veckan. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Tackar! ![]() Blev även tvungen att ersätta original vaccumassisterade kopplinghuvudcylinder pga platsbrist med en från Honda civic. original (när förra motorn satt i): ![]() Honda: ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Nej, en mkt god vän har utvecklat ett nytt system som kommer lanseras inom kort. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 11 besök senaste veckan (114107 totalt) |