Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit
1809 besök totalt
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211


Trådstartare
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit

Då var det dags att avyttra den motor jag inte nyttjar.
Som sagt en 4,4lit v8 från bmw -97. suttit i en 540 och rullat 13500mil.
Motor är inköpt på ansta bildemo och kvitto på inköp á 15k ska finnas att uppvisa.

motorn är som på ena bilden lite avskalad. men nästan allt finns för en komplett motor så som tändbox , insug, o.s.v

Vill ju gärna ha igen halva priset för det jag gav men buda på ni bara!
0739-107645 toggea2@hotmail.se









_________________
Togge Stensson
Citera
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211


Trådstartare
Åååååh hej........

_________________
Togge Stensson
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 527



Vad krävs / saknas för att kunna starta motorn?
Vad har den för Hk/nm?

_________________
peter johansson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



drygt 300hk och 440nm

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211


Trådstartare
Det var en komplett motor från början som på bilderna. bara det att jag plockade bort insuget för utrymmets skull.
Men allt finns. Har till och med generator och startmotor löst bredvid då jag prutade med det i köpet på den på skroten.
Tror jag sparade allt så som kabelhärva , tändbox, asc spjäll. ligger i en låda bredvid bara.

Motorn har väl orginal 286hk och 440Nm tror jag! Men helt säker på att det finns MYCKET mer att hämta om man slängde orginalboxen och mappade ett standalone sprut till den.

_________________
Togge Stensson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Re:

coupe20vt skrev:
Det var en komplett motor från början som på bilderna. bara det att jag plockade bort insuget för utrymmets skull.
Men allt finns. Har till och med generator och startmotor löst bredvid då jag prutade med det i köpet på den på skroten.
Tror jag sparade allt så som kabelhärva , tändbox, asc spjäll. ligger i en låda bredvid bara.

Motorn har väl orginal 286hk och 440Nm tror jag! Men helt säker på att det finns MYCKET mer att hämta om man slängde orginalboxen och mappade ett standalone sprut till den.


286hk har 4.0an.

4,4an har också det, på pappret.. Skattetekniska skäl i das fatherland!

EDE racing bromsade en 4,4a till 355hk med 3,0 kammar och mjukvara!

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
DALLo
Bromölla
Här sen Apr 2008
Inlägg: 37



ett litet offtopic med att 4,4 har sitt register ungerfär 1000varv tidagare än 4,0

_________________
MVH Daniel Nilsson
0706387649
Citera
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211


Trådstartare
Då var det dags för ett litet lyft !

_________________
Togge Stensson
Citera
SÄLJES
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit
1809 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande