| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit
|
1809 besök totalt |
|
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit
Då var det dags att avyttra den motor jag inte nyttjar. Som sagt en 4,4lit v8 från bmw -97. suttit i en 540 och rullat 13500mil. Motor är inköpt på ansta bildemo och kvitto på inköp á 15k ska finnas att uppvisa. motorn är som på ena bilden lite avskalad. men nästan allt finns för en komplett motor så som tändbox , insug, o.s.v Vill ju gärna ha igen halva priset för det jag gav men buda på ni bara! 0739-107645 toggea2@hotmail.se
_________________ Togge Stensson |
||
|
Det var en komplett motor från början som på bilderna. bara det att jag plockade bort insuget för utrymmets skull.
Men allt finns. Har till och med generator och startmotor löst bredvid då jag prutade med det i köpet på den på skroten. Tror jag sparade allt så som kabelhärva , tändbox, asc spjäll. ligger i en låda bredvid bara. Motorn har väl orginal 286hk och 440Nm tror jag! Men helt säker på att det finns MYCKET mer att hämta om man slängde orginalboxen och mappade ett standalone sprut till den. _________________ Togge Stensson |
||
|
Re:
286hk har 4.0an. 4,4an har också det, på pappret.. Skattetekniska skäl i das fatherland! EDE racing bromsade en 4,4a till 355hk med 3,0 kammar och mjukvara! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M62 v8-97 4,4lit
|
1809 besök totalt |

