Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 30766 besök totalt |
Re:
Du kan kolla pà web sidan http://rsr-racing.net/Porsche%20944% ![]() _________________ Jan K |
||||
Re:
Det e en skugga pà bilden. I och med att skärmen pà bilden e med list i formen sà har den blivit över och används bara för visning dom som vi bygger e utan list. Alla skärmarna byggs utan skarvar ![]() _________________ Jan K |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Riktigt häftigt.
![]() Vill se flera bilder. Lite info om hjulupphängning och motor skulle sitta fint också. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
|
||||
Re:
Vi har aldrig byggt en enda gatubil! Det har inte med företags politik att göra, saken e att i Spanien så e det med eller mindre omöjligt att bygga om en bil och sen få den besiktad. För varje grej som man bygger om eller byter ut sà màste en ingenjör göra ett projekt som sedan ska godkännas av trafikverket =400euros för varje projekt ![]() Med andra ord! Vi bygger bara tÄvlingsbilar ![]() _________________ Jan K |
||||
Re:
Det ser ut som att burens bakre strävor är fästa bakom stötdämparbenens linje, och inga strävor går till dessa ben. Om det är så, blir det inte bekymmer med att få den godkänd? Jag hade själv en gång i tiden en 951 med liknande strävor längst bak, och plötsligt en dag var jag tvungen att bygga om buren. Den var en kopia på Porsches egna burritning, dock ej FIA certad med papper. Långt senare byggde jag en ny bil (Primus Porschen, numera Revline Gustavs bil), och då fans inga strävor bakom stötdämparinfästningarnas "linje". Som sagt, detta är bara en reflektion över det jag ser på en av bilderna, och kan ju vara totalfel ![]() _________________ Peter Larsen |
||||
Bur
Jag tycker själv att det är fel att dra bak buren sà làngt men kunden som har beställt den vill ha den sà! Han menar pà att bilen ska klara av att putta och bli puttad pà banan! Vi har byggt yttre balkarna som hàller fast kofångarna i 6 lager kevlar + 4 i kàl sà han kan nog kunna stressa bilen som ligger framför ganska hàrt ![]() Ett annat problem med att flytta bak vikt bakom bakaxeln e att det blir mer släng i kurvorna. Men i och med att denna bilen e till Antonio, en veteran som har tÄvlat mer en 30àr i EU eliten sà vet han nog vad han vill ha det till (bus bil). Han har en samling pà 18 st tävlings Porschar från en 74 RSR replica till 2010ans 997 RSR. _________________ Jan K |
||||
Re:
Men det viktigaste är "bekymmer med att få den godkänd", det betyder inte att det är omöjligt (dialog med den som ska stämpla skadar inte). Ännu generellare så är ju just motiveringen "att kunna bli puttad på" det som är anledningen till att inte fästa buren i bakre kofångaren, säkerhetscellen ska inte vara det första som deformeras. Men detta vet ju alla iofs ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 30766 besök totalt |