Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 951 med kolfiber kaross
<<   1, 2, 3   >>
30766 besök totalt
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8183



Re:

Jan K skrev:
Dà vad det dags för lite KF delar
OEM dörrhand tagen väger 180g i KF 22g


Vart får man tag på dessa handtag?

Känner ett stark habegär nämligen

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Black eyed girl...........

Esos ojos negros...
om någon e intresserad av våra kf saker så har vi lagt ut lite priser ok info.

_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Vi provar grejor

Vi har provat lite grejor till Spa bilen.
Den bilen ska se ut som original fast 2mm bredare fram och 38mm bak med utskärda hjul hus för sänkning

_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Re:

jurkko skrev:
Jan K skrev:
Dà vad det dags för lite KF delar
OEM dörrhand tagen väger 180g i KF 22g


Vart får man tag på dessa handtag?

Känner ett stark habegär nämligen


Du kan kolla pà web sidan http://rsr-racing.net/Porsche%20944%20Carbon%20fiber%20parts.html

_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Re:

Sportvagnskonsult.com skrev:
Har ni lagt en skarv mitt på skärmen eller är det en sträckning?



Det e en skugga pà bilden.
I och med att skärmen pà bilden e med list i formen sà har den blivit över och används bara för visning dom som vi bygger e utan list.
Alla skärmarna byggs utan skarvar

_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Dörrar

Dörrar till en 968 Cup bil som ska till Spa banan nu i May pà Porsche mötet.


_________________
Jan K
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



snyggt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Ser fin fint ut Nästan så man saknar 944/951 tiden.....

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
BananaSplitter

I dag sà vi BananaSplitter pà vàran meny





_________________
Jan K
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Fyndigt!

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Och lite mer

Instrument brÄdan innutill med vindrute ventilation



Intercooler ut blàs till huv

Dörr panel



_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Detta e en kund bil som vi bygger med hel kf kaross.
Vi förstärker den ganska mycket i och med att det ska skäras bort ganska mycket metall nu.







_________________
Jan K
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Snyggt! thumbs up

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133



Hur tusan gör man ratten!? är den delad eller är pluggen kvar innuti?

Coolt bygge

_________________
Daniel Axelsson
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 4096



Riktigt häftigt.
Vill se flera bilder. Lite info om hjulupphängning och motor skulle sitta fint också.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Snyggt jobbat som vanligt grabbar! thumbs up

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392



Kul när någon bygger påkostad 951 thumbs up
Skall du skaffa vagnbok på bilen o tävla?

_________________
Peter Larsen
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Re:

Peter Larsen skrev:
Kul när någon bygger påkostad 951 thumbs up
Skall du skaffa vagnbok på bilen o tävla?


Vi har aldrig byggt en enda gatubil!
Det har inte med företags politik att göra, saken e att i Spanien så e det med eller mindre omöjligt att bygga om en bil och sen få den besiktad.
För varje grej som man bygger om eller byter ut sà màste en ingenjör göra ett projekt som sedan ska godkännas av trafikverket =400euros för varje projekt
Med andra ord! Vi bygger bara tÄvlingsbilar

_________________
Jan K
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392



Re:

Jan K skrev:
Peter Larsen skrev:
Kul när någon bygger påkostad 951 thumbs up
Skall du skaffa vagnbok på bilen o tävla?


Vi har aldrig byggt en enda gatubil!
Det har inte med företags politik att göra, saken e att i Spanien så e det med eller mindre omöjligt att bygga om en bil och sen få den besiktad.
För varje grej som man bygger om eller byter ut sà màste en ingenjör göra ett projekt som sedan ska godkännas av trafikverket =400euros för varje projekt
Med andra ord! Vi bygger bara tÄvlingsbilar


Det ser ut som att burens bakre strävor är fästa bakom stötdämparbenens linje, och inga strävor går till dessa ben. Om det är så, blir det inte bekymmer med att få den godkänd?
Jag hade själv en gång i tiden en 951 med liknande strävor längst bak, och plötsligt en dag var jag tvungen att bygga om buren. Den var en kopia på Porsches egna burritning, dock ej FIA certad med papper. Långt senare byggde jag en ny bil (Primus Porschen, numera Revline Gustavs bil), och då fans inga strävor bakom stötdämparinfästningarnas "linje".
Som sagt, detta är bara en reflektion över det jag ser på en av bilderna, och kan ju vara totalfel

_________________
Peter Larsen
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Bur

Jag tycker själv att det är fel att dra bak buren sà làngt men kunden som har beställt den vill ha den sà! Han menar pà att bilen ska klara av att putta och bli puttad pà banan!
Vi har byggt yttre balkarna som hàller fast kofångarna i 6 lager kevlar + 4 i kàl sà han kan nog kunna stressa bilen som ligger framför ganska hàrt
Ett annat problem med att flytta bak vikt bakom bakaxeln e att det blir mer släng i kurvorna.
Men i och med att denna bilen e till Antonio, en veteran som har tÄvlat mer en 30àr i EU eliten sà vet han nog vad han vill ha det till (bus bil). Han har en samling pà 18 st tävlings Porschar från en 74 RSR replica till 2010ans 997 RSR.

_________________
Jan K
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20206



Re:

Peter Larsen skrev:
Det ser ut som att burens bakre strävor är fästa bakom stötdämparbenens linje, och inga strävor går till dessa ben. Om det är så, blir det inte bekymmer med att få den godkänd?
Rent jättegenrellt (dvs bortsett från just denna karossen) så måste det inte vara stötdämparlinjen, det kan även vara bakre infästning av krängningshämmare eller subframe för bakvagn.
Men det viktigaste är "bekymmer med att få den godkänd", det betyder inte att det är omöjligt (dialog med den som ska stämpla skadar inte).

Ännu generellare så är ju just motiveringen "att kunna bli puttad på" det som är anledningen till att inte fästa buren i bakre kofångaren, säkerhetscellen ska inte vara det första som deformeras. Men detta vet ju alla iofs

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 951 med kolfiber kaross
<<   1, 2, 3   >>
30766 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande