| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
frågor om lashcaps
|
1004 besök totalt |
|
frågor om lashcaps
Tjena. Jag har en lancia 2.0 16v motor som just nu byggs ihop. bottendelen är färdig och även toppen med nya kammar från catcams med fjädrar, retainers mm. nu till saken. när nu ventilspelet skulle justeras in så upptäktes det att ventil skaftet har ett uppstick på 2.20mm över knastrena (låsen) och lashcapsen har ett inner mått (instick) på 2.50mm. kan man svarva av kjolen lite på lashcapsen till 2.18mm utan att riskera ras i form av att dom "Tippar"? skaften är 7mm tjocka och höjden på lashcapsen ligger på ca 4.5.-4.8mm. vi har testat med en avsvarvad på toppen och den sitter ju ganska bra där men det känns inte riktigt rätt att börja modda dom. finns det någon tumregel angående skaftbredd/ventilspel/skaftets instick? Nu är detta ett par riktigt vassa kammar för en delta motor med 14mm lyft och fjädrarna är vansinnigt hårda enligt min vän som hjälper mig med toppen. så det borde inte finnas risk för ventil släpp men man vet ju inte riktigt vart gränsen går. planen är att kunna ligga med ett varvstopp på närmare 9000varv. tacksam för lite svar då det känns som att man kan läsa ganska lite om detta och catcams har jag inte fått något svar av än. /Peter _________________ peter pentell |
||
|
Re:
+1 på slipning med magnetbord. Eller om du tillverkar nån fin hållare så går det att ta det i svarven också.... _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Nu fick jag svar från Catcams.
Dom säger att det bästa sättet att gå runt det problemet är att sätta lashcapen upp och ner inv i tryckaren. har sätt den metoden men måste kolla om det går i mina tryckare, tror inte stiftet i dom är speciellt stort. Men i övrigt, om man slipar ner kappan i underkant på lashcapen, ni tror inte det kan bli problem? /Peter _________________ peter pentell |
||
![]() |
Skruva banåkabil
frågor om lashcaps
|
1004 besök totalt |