Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5767 besök totalt |
Re:
Kul att du gillar filmen, gissar att vi snart ser massor med harry filmer på tuben då det är överlägset lätt tillgängligt samt billigt. Jag hoppas köpa en i4 eller i5, blir ju bättre med HD. Spontant gissar jag på att det är ljudet som ej återges bra, därav din upplevelse. Orkar inte dra extern mic till motorutrymmet samt bagageutrymme, vilket skulle göra skillnad gissar jag. Förvisso är denna harry film ca 5sek långsammare än mitt snabbaste varv. Men jag gissar att dessa 5 sek varken gör från eller till för upplevelsen på filmen i sin helhet. Generellt, om jag får säga det själv är jag en förare som går på gasen tidigt, vilket allehanda logg visar oavsett biltyp. om du nämner några ställen så kan jag fort jämföra mot andra baguettförare, hur det ser ut. Men min gissning blir att jag går tidigt på gasen. Loggen visar givetvis detta bättre än filmupplevelsen gissar jag. Gällande flintapinnen, jag hade haft svårt att acceptera det i en premium bil av idag!! I detta billigare segmentet där baguetten befinner sig har jag väl inga krav på en riktig go-fast låda överhuvudtaget. Men hade man kunna välja låda i en baguette, hade jag alla dagar i veckan valt en riktig låda (läs ratat flintapinne) Nästa film riktar jag upp kameran något så slipper man se en vit motorhuv. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Provkörde en idag Gaute! Hård i både koppling o tight i låda. Upplevde den lite orolig i högre fart o vid inbromsning...spårade fårstås en del med 235:or, men härligt direkt instyrning o skönt driv i kurvorna...
Inte så imponerande drag eller fart, men riktigt skön väghållning....kan tänka mig att från Karusellen o framåt är den kul ![]() Gav mersmak.... ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Tjöp! ![]() ![]() |
||||||||
Re:
En röd kanske? ![]() _________________ Johan Bergin |
||||||||
Re:
japp... ful, dålig bil, alldeles för dyr ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Kul Fredrik, du kommer inte ångra dig. Vore kul att se dig nere vid ringen igen. Du behöver det ![]() Eller som vakra kvinnorna i reklamen säger, "because you worth it" ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Re:
hmm...Tack Thomas! men vi är inte överens än ![]() Vi får se vad ödet har för mig....men nog längtar jag ner alltid... ![]() Mailar dig lite frågor ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Det är tråkigt att hållaren skymmer bilden. Kan man montera det på något annat sätt, så att kameran får fri sikt? Eller finns det andra hållare som har aktiv GPS-signalförstärkning och ger fri sikt för kameran? Har själv en AjFåån-4 och är sugen på en hållare, men inte om den skymmer sikten _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||||
Re:
Ev ska man klara sig utan gps förstärkare med en i4, har dock ej testat detta själv. Men kan vara värt att prova kanske?! Man kan skjuta hållare samt mobil förbi så man får fri sikt. Dock hänger mobilen då långt ut och klarade då ej att filma mina varv då jag köra lite hårdare(läs mer curbs) För den rörde sig då eftersom för mycket vikt var ute i ena änden av hållaren. Men jag han inte testa i alla lägen, det går säkert i något, annars kan man tejpa upp som stöd, eller som du säger, det finns nog andra hållare som oxå funkar. För att klargöra, totmtom hållaren med gps förstärkare skymer inte sikten, den går att skjuta förbi så man har fri sikt. Lycka till ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Time will tell...tycker detsamma ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Hell yeah!, ett gott glas rött på Pisten eller ein Scorle på Linden! Long time no see.l.. men som du vet så trackar jag dig med sms/mms. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
Re:
o det är jag glad för!! ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Har nu varit på nur vid två tillfällen med min original baguette och har laborerat lite med min ingång till Adenauer Forst bland annat. Den snabba högern som leder in till AF är en utmaning att ta med så mycket speed som möjligt. Man kommer ju med bra fart in där från foxhole. Tycker att med original baguetten på gatdäck blir det till att åka med understyrnings tendenser om man går in för fort, jag gillar att gå in fort i kurvor. Men gillar inte understyrnings tendenser. Således går det långsammare in där och man blir ev oxå tvungen till att släppa av lite gas för att gå på igen för att minimera understyrnings tendenserna.
Ev att medvetet offra lite fart in här för att åka fint utan understyrnings tendenser, vilket jag personlige inte gillar då jag söker åka så fort jag kan överallt. Favoriten är slutligen att transferera vikten i bilen (läs svag överstyrning) jag tycker man håller bäst speed in här på så sätt, sätta upp den på svag överstyrning. Man kan då komma in med hög fart samt gå väldigt hårt och tidigt på gasen utan oroa sig för understyrning. Har som sagt endast kört bilen vid två tillfällen på nur än så länge men känns som att detta sättet verkligen passar FWD baguetten(samt min körstil) på gatdäcken, inte bara här men på en del fler ställen oxå. Dessutom ett utmärkt sätt att vila framdäcken lite. Bifogad filmsekvens. http://www.youtube.com/watch?v=Cy9QL _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Tack Martin. En annan aspekt är ju att detta är den kortaste vägen. Ska man ta höjd och åka ballongspår in här samt igenom själva AF så kan man omöjligt köra fort in här. Dessutom är ballongen det långa, trygga långsamma spåret. Sådant håller vi oss långt borta ifrån.
![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5767 besök totalt |