Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3803 besök totalt |
SÄLJES: BMW E36 325i -redo för bana!
Hej! Jag har fått ett plötsligt sug efter att sälja bilen och skaffa hoj istället, så tänkte göra en liten annons och se om någon är intresserad. Är lite osäker på om jag ska sälja eller inte, men för rätt peng blir det hoj istället ![]() Det är en 92a som är redo för bana i sommar! H&R krängningshämmare H&R Cup kit(fjädrar och dämpare) Millway justerbara topplagringar fram Nya Sachs topplagringar bak Nya länkarmar fram. Powerflexbussningar i bakre länkarmar Powerflexbussningar i bakvagnsbrygga Powerflexbussningar i främre länkarmar Millway mässingsbussningar till bromsoken fram/bak Ferodo DS2500 bromsbelägg fram/bak Nya bromsskivor fram(hålborrade Zimmermann), bak brembo en Sparco evo 2L stol (lite skadad i tyget) äkta Snappoffnav (godkänt av bes) med moccaratt. en bromsad diff i bra skick (16000mil enligt skroten) Wiechers fjäderbensstag fram i alu vita m3 baklyktor vita diodblinkers på skärmarna På bilen nu sitter det 17" e46 m-paket fälgar. så ganska mkt delar på den. Har även lättat med egna kolfiberpaneler samt en längre växelspak med väldigt korta slag. Ett carguardlarm är installerat så man får ha grejerna ifred. Lite skitigt på bilden men man får en ide iaf om hur det ser ut. ![]() ![]() ![]() Har mer information om bilen så maila vid intresse: tanndal@kth.se (finns i sthlm) Mvh jocke _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||
Jag kan ju lägga till lite information om bilen.
Det jag har gjort är att bygga om växelspaken, fjäderbensstaget samt gjuta lite kolfiberpaneler. Jag bytte också ventilkåpspackningen för ett par månader sen. Den har gått strax över 20 000 men där ska man ju tänka på att den är en import. Det negativa med en import är att det inte är helt ovanligt att miltalet ändras, å andra sidan är den väldigt fin under vad det gäller rost. Jag pluggar på KTH och denna vår skriver jag mitt kandidatexamensarbete, detta har gjort att jag inte hunnit besiktiga bilen. Eller köra den överhuvudtaget, detta har gjort att jag funderat på att sälja. Den står bara i garaget och det känns onödigt. Så för tillfället är den obesiktigad. Men jag ska försöka ta mig tid och göra det inom de närmsta veckorna. Min plan är väll att besiktiga bilen och lägga upp den för 26, och kanske låta en köpare få pruta till 24. Bilen gick igenom förra besiktningen helt utan anmärkning, med beröm för hur fin den är under (alla bussningar bytta osv). Så jag ser inte varför den inte skulle göra det i år med. Så jag skulle kunna tänka mig att sälja den om någon vill köpa den obesiktigad för 20-21, men vill dock inte gå under det. Det finns lite synlig karossrost men under är den fin. Den finns en buckla i ena sidkjolen och fronten är lite skadad. Innerfodret till förardörren behöver nya clips (jag hade dock tänkt lätta och köra på aluplåt...) Sen har jag sett en liten fläck olja under bilen nu efter vintern. Exakt vad det är vet jag inte men fläcken var ca 3 cm i diameter så det är inget kritiskt. Annars går den som en klocka! Kan även tänka mig att kasta med fälgarna jag har liggandes, perfekt om man vill ha separata bandäck osv. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Har även isdäck liggandes... Annars måste jag säga att det är den roligaste bilen jag haft att köra! Känns lite tråkigt att ev sälja innan jag hunnit med en riktig bankörning med den, men jag har insett att motorsport inte är en så passande sport för en fattig student :P Hoppas det gav dig lite svar ![]() Mvh jocke _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||
Re:
Signatur med fullständigt namn tack! ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
Jodå den står i Enskede, ett stenkast från Ica BEA ![]() Jag jobbar sent, kanske hemma tidigast till 9. Men det är två personer som ev ska kika på den imorgon men jag antar att det blir först till kvarn. Hör av dig på 0733648869 under dagen så vet jag mer exakt när jag kommer hem. God natt! Mvh jocke _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3803 besök totalt |