| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
bromsrör eller stålomspunnen slang?
|
1523 besök totalt |
|
ska dra ett nytt bromssystem till min bil funderar på att använda slang istället för rör. finns det några nackdelar förutom priset? blir det mer flex? _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
|
Vi har dragit slang i hela bilen.....och det funkar bra. Det blir liiite mjukare pedal, men inget man bryr sig om.
Vi har plastöverdragna slangar...och dom är inte ömtåliga, men ska nog dras inne i bilen. Men...blir det svindyrt. Jag har bra rabatter på Hydroscan....men hjärtat höll på att stanna när jag fick fakturan.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Får man lov att fråga på ett ungefär hur mkt det gick på? Jag går i samma tankar och e lite nyfiken =) _________________ Philip Karlsson Toyota Celica Gti -90 Saab 9000 2.0t Maptun stage 1 |
||||
|
Re:
har inte kommit så långt än mest en fundering. blir nog rör vill ha så lite flex som möjligt _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1523 besök totalt |