Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S/B: Mercedes 280E kombi -93 (nybesiktad!)
1412 besök totalt
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
S/B: Mercedes 280E kombi -93 (nybesiktad!)

Helmut söker ny ägare
Det är en 93b eller vad det nu heter, faceliftad i alla fall.

- 26600mil, ungefär
- automatlåda, 4-stegad
- EC
- Tygklädsel
- besiktad 29 mars och godkänd (anmärkning för att en baklampa var trasig, slarvigt av mig)
- Elfönster och -speglar
- Sommardäck på 17" fälgar
- Vinterdäck på 15" originalfälgar (dock dåliga)
- Dragkrok (1300kg på b-kort)
- Skitstort lastutrymme, fäll baksätet och du får nästan plats med en Seven.

Inte så mycket extrautrustning men det nödvändiga finns i alla fall.
Bilen kom till Sverige 1999 som flyttgods från Luxemburg och har fått ordentlig rostskyddsbehandling, ingen rost där inte. En till fördel är att vid besiktning så testas avgasvärden bara på tomgång och inte under belastning. Den hade 2 ägare inom samma familj i Sverige så jag är ägare nummer 3.

Har inte gett mig någon nämnvärd huvudvärk under ägandetiden. Den är regelbundet servad på verkstad, servicebok finns men inte till dags datum. Har däremot en pärm med en massa servicekvitton. Största problemet just nu är att höger framskärm visar rosttecken på det klassiska 124-stället och att främre bromsklossarna nog bör bytas. Det sistnämnda lär jag fixa innan försäljning, annars skickar jag med nya delar.

Varför vill jag sälja en så bra bil då?
Jo, den är onödigt stor. Jag behöver inte en kombi och funderar på att skaffa nån "roligare" bil som även skulle funka bra att ta på banåkaträffar. Annars är detta nog den mest driftsäkra bil jag ägt.





Regnummer är JFS-551 och skatten (2434kr) ska betalas i april. Så den åker ju jag på :-(

Kontakta mig via mail, pm eller skriv här i tråden. Jag har väldigt oregelbundna tider.

Byten?
Jatack, det funkar bra. Jag gillar tyska bilar som funkar året runt, dessutom vill jag ha manuell låda och bensindrift. Samma prisklass eller nån tusenlapp åt endera hållet är det som gäller. Och det ska vara en besiktad och påställd bil.

Pengar?
Vi börjar förhandla på 28000kr och ser var det slutar.

Var?
Jag bor i Umeå.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
thumbs up

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
och jo, om nån undrar.

E280 innebär 2,8l rak sexa och 192hk.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Eventuellt kan en inte fullt så praktisk bil tas i byte, verkar som att garagesituationen löser sig till vintern.. thumbs up

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
åååååHopp! thumbs up

Priset är ju givetvis inte hugget i sten, om nu nån trodde det. Men jag är dålig på att pruta på grejer jag själv äger så jag tänkte låta köparen göra det

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Kom igen nu. Säsongen börjar ju nu och då behövs en bra dragbil med stort lastutrymme så man får grejerna från banan

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
SÄLJES
S/B: Mercedes 280E kombi -93 (nybesiktad!)
1412 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande