Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 19873 besök totalt |
Med tanke på att det inte är snyggt eller enns fungerar tillfredsställande ännu har jag inga bilder.
Men tanken är att köra orginal matarpump till orginal catchtank sedan vidare till att böja med. Har monterat detta i reservhjulsbaljan nu och har monterat en plåt som avskiljare till kupén. I och med att min bil ska gå på gatan åxå blir det att ljudisolera lite. Sedan ska jag vid tillfälle bygga om så det blir separat catchtank och separat pump. Detta då det blir lättare att bygga som man vill ha det och för att få det att passa. Måste dock se till att ha en pump som klarar tillräckligt tryck för K-jet. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Bra där Jocke ![]() orginal catchtank?
Ett par Peltor, KLART !!!! ![]() _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||||
Re:
På GTi 16V sitter orginalpumpen i ett plasthus under bilen och det fungerar som en catchtank. Tankpumpen matar tills det huset är fullt och sedan går resten i retur. Så det fungerar precis som en sån "nymodig" catchtank. Peltor = YEAH! Men folk skulle tro man var knäpp när man drar "raggen" och äter glass med peltor på sig ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Jag kämpar på så sakteliga.
Men någon träff blir det nog ej detta år. Ett 60årskalas , folkrejs , pengabrist , altanbygge , montering av kamin mm sätter stopp. Så det blir till att "pjöller" vidare i sin ensamhet hör i lappland. Får bli lite isåka för att sortera ut om man gjort rätt. Sedan vänta på våren för någon banåka. That's it! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
I alla fall så byggs avskiljare för soppapump.
Så den inte hamnar i kupéutrymmet. Ett dubbelgolv för att få ned ljudnivån. Detta går att demontera vid banåka. Nya paneler med tyg på kommer inne i bilen. Ljud och look avgör detta. Får väl se om man lyckas? Det är ju ändå ett budgetbygge. Skall kosta mindre än billigt så snyggt blir det inte alltid. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
ojoj va länge sedan de hände något.
Lite har hänt även ingen uppdatering visats. Stolar är beställda. Blev lite kass ekonomi så planen sket sig. Men nu kommer det något iaf. Bromsar byttes och sitter på bilen iaf. Buren klar. Skall komplettera den lite. Dock fungerar den fint som den gör. Isbanan besöktes i vinter och förra vintern. Dok såldes alla däck nu i vår så nu är det sommarplaner som gäller. Coilovers skall bytas och monteras snarast. Blev ju även lite nya beg fälgar och däck till denna bil. Bilbekämpningen SBP ska ju besökas om någon vecka för det årliga besöket. Gick igenom prickfritt förra året så nu är det väl samma visa hoppas jag ![]() Jaja lite nytt och lite gammalt. Uppdateras väl snart men nya grejor. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Bilen är nu genom Bilbekämpningens nålsöga.
Coilovers monterade. Fälgar och däck monterade. Sittastillstolarna beställdes men kom aldrig. Fick inga och de var restade hos leverantör så jag fick iaf pengar tillbaka. Planen sket sig igen och får beställa nya senare. Bagaget klart. Avskiljare mellan bagage och soppapump klart. Sedan ligger det ett löstagbart golv ovanpå för att lastas på. ![]() Ser ut som så med sommarfälgarna på. Blir endast 15" i sommar då 17" blev sålda. ![]() Ny ratt köptes begagnad. En OMP , rattnav fixades och borrades om. Monterad och klart. ![]() R-däcken testmonterade. Kollat så de går fritt och inget skrap. Som de ser ut nu iaf , skall snabblackas lite senare. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
om planen håller blir det konbana med rejs i norr på fällfors/skellefteå drive center.
Detta på söndag om allt går enligt planen. Blir en bra shakedown för året. och lite körning innan Bug Run om en månad. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Umeå Gatbilar brukar hyra åmsele flygbas och köra konbana/superstage några gånger per sommar dock inga datum uppe än.
Kanske värt att kolla upp? http://www.umeagatbilar.se/index.php _________________ Mattias Nygård |
||||||||
Re:
BRA tips! Åker du själv något? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Jo jag har en impreza gt, ganska orginal men det är sjukt roligt endå ![]() _________________ Mattias Nygård |
||||||||
Re:
OK. Något på bana eller i konbana? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Har bara kört konbana än så länge, finns inte så mycket annat här "uppe". Umeå gatbilar kommer anordna konbana nu på söndag i åmsele, finns info om det samt sommarens andra tillfällen på hemsidan. _________________ Mattias Nygård |
||||||||
Snart Bug Run.
Så som Nisse får man väl uppdatera strax innan dess ![]() Mer skall väl hinnas uppdateras veckan innan träffen. Detta blir ju banåkapremiär för 2011. Lite har iaf hänt. ![]() Har flyttat pump och catchtank in i reservhjulsbaljan. Skydd och avskärmning sitter över baljan ifall något händer. Sedan ett golv över detta , finns orsak till golvet. ![]() För att kunna montera nya plana innersidor gjordes plåtar för detta. Vid rutan gick det en inbuktning mellan B och C-stolpe. Denna byggdes igen. ![]() Sedan byggdes innersidor bak där de gamla inredningssidorna suttit. Bilen var vid köp helt rensad , långt till banorna och oljud gjorde mig less. Nu blir det lite tystare och ändå lätt. ![]() Buren monterades in för året eftersom den varit ur under vintern. Rostlaga och ombyggning samt lite målning var orsaken. ![]() Här bakre delen , fattas en del innan buren är klar. Duger för klubbträffar och hobby men skall kompletteras upp mer. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 19873 besök totalt |