| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga om bärarmar e30
|
1457 besök totalt |
|
Bygga om bärarmar e30
God dag! Jag har bytt till sk skottsäker bakvagn på min e30 i vinter, I förrgår när jag skulle ute och testa bilen med drag däck så upptäckte jag att hjulen inte sitter i centrum av hjulhuset. Däcken låg emot i bakkant och det var 2 cm glipa i framkant. Min bil är en 88 och 4 dörrars, Kan det vara så att bryggan eller bärarmarna skiljer mellan modellerna eller har någon lyckats göra något helt galet med dom bärarmarna eller bryggan? och hur kan jag lösa detta? min första tanke var att flytta bärarmarna längre fram på bryggan, men det är ju sjukt tigth mot tanken redan där dom sitter original.. Ett annat alternativ som jag tror är bättre är om jag kapar bort 2cm av bärarmarna, hur blir det med hållfasthet? Någon som vet ett bra sätt att göra? Eller någon som byggt egna bärarmar? och när jag ändå håller på med bärarmarna funderar jag på att flytta den yttre in fästningen lite längre in för att kunna få på bredare däck. Mvh Erik _________________ Erik Waernberg |
||
|
Re: Bygga om bärarmar e30
Nej....det skiljer inget. Man får alltid massera inerskärmarna med stora hammaren på e30. Sedan hur Dragdäcken sitter...är väl inte en fråga för detta forum..
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Som det är nu så ser det bra ut, har ej mätt upp men det är ingen katastrof, sitter justerbrickor från Ppf på den.
Killen som hade bakvagnen innan hade samma problem, men han kapade upp bilen i bakkant men det känner inte jag för.. Mvh _________________ Erik Waernberg |
||
|
Re:
om bilen är sänkt....och toe-inen är justerad på den yttre bussningen (+ att justeringana kanske sitter lite olyckligt) så blir det så där. En sänkt e30 kan ha 10mm toe. Lösningen är att flytta justeringsplattorna...så du får en bättre placering. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Tyvär har jag inte kvar det gamla.
Det har du rätt i, säg att justerplattorna sitter 5mm fel, då blir väl felet där ute enormt. Som det är nu så sitter däcket 2cm för långt bak. Ska hem och prova skruva på justeringarna och se vad som händer! Tack för alla idéer! Skönt att bolla med någon! Mvh _________________ Erik Waernberg |
||
|
Mer info i en egen projekttråd hade inte varit fel i detta fall..
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
Med risk för att jag har missförstått alltihopa :
Bakvagn i E30 och Z3M ser ungefär lika ut , men någon påstod att det skiljer i vinkel på stora balken. Så om man blandar delar mellan dom så kanske det blir konstiga resultat. _________________ Björn Carlson Z3M Coupe -98 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga om bärarmar e30
|
1457 besök totalt |