|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

10 Apr 2011 10:45
Senast ändrad av Freddye, 31 Maj 2011 16:19, ändrad totalt 2 gånger
SÄLJES: Bbs rs 16" SÅLD
Nyrenoverade BBS rs061 säljes. Original var dom 16x8 ET20.Har suttit på en BMW m535 e28 när dom var ny. 5x120 i bultmönster.
Nu är dom lite ombyggda.
Framfälgarna mäter 16x8.5 med två stycken nya 2" fälgbanor. Bakfälgarna är 16x10 med med nya 3.5" fälgbanor.
(Et/offset vet jag inte)
Det sitter alltså helt nya fälgbanor runt om. Nya muttrar på alla fälgarna. Kan slänga med original fälgbanor och muttrar om man så vill.
Fälgarna är blästrade och pulverlackade av proffs. Guldbrun nyans. Jag har endast skruvat itur och ihop dom.
Dom är raka och fina med väldigt lite balanseringsvikter.
Det sitter helt nya däck på dom. Med stretch. Samtliga av märket Nankang. Fram är det 205/40-16 och bak är det 205/45-16. Dom har inte rullat mer än en kilometer.
Fram:
Bak:
Innan:
Säljes pga bilbyte.
Priset då? Ge mig ett bud. Detta är Sverige så jag vet att jag inte får någon fantasi summa för dessa.
Jag kan tänka mig att byta dom mot 17/18" rs till bmw.
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

13 Apr 2011 06:19
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

29 Apr 2011 07:59
Ingen som har liknande fälgar i 4x100 som vill byta?
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

08 Maj 2011 09:29
Bumpelibump
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

09 Maj 2011 20:36
Inget sug efter dessa? 10k?
Edit: sorry för den olagliga bumpen!
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 04:55
_________________ Fredde Wiklund
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284

16 Maj 2011 09:27
Kan du mäta från anläggningsyta till ytterkant på fälgen?
Både fram och bak!
MVH Erik
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284

16 Maj 2011 09:28
Edit, gärna en bild på anläggningsytan också!
MVH Erik
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 09:29
Nu hänger jag inte riktigt med?
_________________ Fredde Wiklund
|
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 505

16 Maj 2011 11:12
Från ytan man skruvar mot navet till yttre fälgkanten inåt.
En rak brädbit på kanten på fälgen och valfritt mätverktyg ner mot anliggningsytan.
_________________ ///BMW - Was sonst!
 Johan Eriksson
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 11:34
Det ordnar jag ikväll
_________________ Fredde Wiklund
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284

16 Maj 2011 11:54
Kalas!
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 16:33
_________________ Fredde Wiklund
|
Lindegren
Falkenberg
Här sen Apr 2007
Inlägg: 173

16 Maj 2011 21:18
Sugen på att byta mot ett par BBS RM 15" 4*100 8" och 8,5"? Nya banor, skruvar. Kan byta med eller utan däck. Sitter nya nankang 185/45-15.
_________________ Andreas Lindegren
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284

16 Maj 2011 21:45
Fint!
Fast det var från nav till YTTERKANT fälgbana jag vill veta, inåt spelar nada roll =)
edit: Både fram och bak!
MVH Erik
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 21:50
Hahaha! Knäpper mer bilder imån kväll:)
_________________ Fredde Wiklund
|
Lindegren
Falkenberg
Här sen Apr 2007
Inlägg: 173

16 Maj 2011 22:01
Re:
| Lindegren skrev: | | Sugen på att byta mot ett par BBS RM 15" 4*100 8" och 8,5"? Nya banor, skruvar. Kan byta med eller utan däck. Sitter nya nankang 185/45-15. |
Inte intressant?
_________________ Andreas Lindegren
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

16 Maj 2011 22:18
Re:
| Lindegren skrev: | | Lindegren skrev: | | Sugen på att byta mot ett par BBS RM 15" 4*100 8" och 8,5"? Nya banor, skruvar. Kan byta med eller utan däck. Sitter nya nankang 185/45-15. |
Inte intressant? |
Det är intressant. Jag har försökt PM'a dig om dom
_________________ Fredde Wiklund
|
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 475

17 Maj 2011 10:03
om jag räknat rätt blir den nya ETn 13,65 fram och -5,4 bak.
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m
Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

17 Maj 2011 11:36
Visst blir det så? En kompis fick fram samma siffror
Det blev fullt upp igår kväll, gör ett nytt försök med kameran ikväll!
_________________ Fredde Wiklund
|
Freddye
Sandviken
Här sen Apr 2011
Inlägg: 19
Trådstartare

17 Maj 2011 15:23
Nu har jag varit framme med mätstickan. 145mm från nav till kant
_________________ Fredde Wiklund
|
|