Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 10862 besök totalt |
Re:
De kom paket till mig idag! 4 nya sommardäck! Ska plågas på knutan.. Om de blir fler bandagar i år blir det nog R-däck! Ikväll ska de fortsättas med att kolla videos över spårval ![]() Till helgen blir det montering av K&N filter samt genomgång av bromsar o nya däck.. Tyvärr kommer mina fälgar inte än på 5 veckor men de får gå.. Trevlig kväll! _________________ Pierre Gardebrand |
||||
K&N Filtret är monterat :)
VILKET JOBB!!! DAMN! Men vilket ljud... BRUTALT! Där snackar vi Darth Vader ![]() _________________ Pierre Gardebrand |
||||
Hej där Renaultägare.
Heter man Pierre så måste man ju köra franskt ![]() Clio Sport oavsett modellår är en pärla. Robust motor och växellåda och bra bromsar. Ta det lungt på banan och skynda långsamt. Mitt råd är följande: När du skall köra långsamt kommer du att köra för fort och när du skall köra fort kommer du köra för långsamt... Välkommen bland Frankofilerna! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Haha absolut ![]() ![]() _________________ Pierre Gardebrand |
||||
Gnissel...
Nu har det börjat gnissla igen från bromsarna.. Misstänker att beläggen är dåliga bak.. Snackade precis med farsan och det blir en liten service på bilen i veckan.. Bättre belägg åker på.. Oljan bytas..bromsvätskan bytas..mina 20mm spacers åker på.. Går även och funderar lite på om man skulle lacka orginal fälgarna limegröna inför kommande bankörningar och lägga R däck på dom ![]() Ni som har bytat till öppet filter från K&N.. Har ni gjort någon speciell avskillning för själva filtret så det inte får i sig så mkt varmluft? Det blir ju brutalt varmt under huven... MVH _________________ Pierre Gardebrand |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 10862 besök totalt |