| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
"HEL" stålomspunnen bromsslag
|
1657 besök totalt |
|
Jag undrar om någon har erfarenhet av stålomspunna bromsledningar från fabrikören "HEL". ser att de annonserar i en banner här på rejsa så någon kanske kan ge en snabb recension? det är självklart priset som lockar då de kostar 1095:- istället för 2800:- som Goodridge kostar som jag har bra erfarenhet av och som är enda alternativet jag hittar. jag är självklart korkad om jag väljer bort den bästa för att spara 1700:- om livet står på spel. men är HEL oxå bra så blir jag glad =) vad säger ni? _________________ Sammy Lundin |
||||
|
HEL till bilar har jag noll och ingen erfarenhet av, men har kört med HEL slangar på bägge senaste hojarna och har inget att klaga på. Bra leveranstider även om man vill ha specialmått och liknande.
_________________ Häls. Jimmie Johansson |
||||
|
Jag köpte HEL till min M3a, kvaliteten på slangarna är grymt bra.
Men kitet som skulle vara anpassat till min bil var inte helt kompatibelt, slangarna fram var ca 2dm för korta! Så jag fick köpa nya fram från NBM Hydraulic då HEL inte ville hjälpa till! Visade förövrigt HEL-slangarna för NBM hydraulic och han muttra något om "fan detta är ju mina kopplingar och slang..." _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||
|
Re: "HEL" stålomspunnen bromsslag
|
||||
|
Re: "HEL" stålomspunnen bromsslag
Inte till honda civic typre r fn2 -10. Då är det minst £250 + frakt. _________________ Sammy Lundin |
||||
|
Jag har iaf mailat j-spec ang HEL slangarna. Min erfarenhet är att webshopparna ofta bara copy/paste bilder de fått från tillverkaren och sen är det samma info och bilder oavsett bilmodell. Och då det finns en europamodell och en för asien/usa som det mesta skiljer på så är det lite lurigt och lätt att det blir fel. Man fär ju va lite "nörd" på modellen för att veta skillnaderna och det e inte lätt för en som bara läser innantill i en lista.
Men j-spec kanske har stenkoll. Återstår å se. Men isf blir det ett köp. _________________ Sammy Lundin |
||||
|
Re:
du har pm _________________ Sammy Lundin |
||||
|
HEL
Jo, jag har köpt till Kåmpakten /323ti - bra kvalitet och bra service, letar jag länge så kan jag nog ordna fram vem jag köpte genom. De har en mässingsdel som man skruvade i och man var tvungen att vara lite försiktig med den - kvaliteten ser jag som om den är ok. hör av dig om du vill ha en kontakt för att köpa. _________________ Jonas Bostrand |
||||
|
Det finns på ebay och är billigt verkar va fel produkt. För säljarna påstår att det är samma till type r FN2 (europamodellen) som FD2 (övriga världen).
Vilket det inte är. Det blir ju så i den fantastiska internetvärlden och webahoppar. Alla säljare har bara copy/paste samma fitmentguide utan att ens själva veta skillnaden så svarar alla fel utifrån en lista bara. Stoptech har med rätt kopplingar. Kostar dock mer än de alternativen jag nämnt tidigare. Jag har verkligen kontaktat alla tänkbara med billiga alternativ på ebay. Men ingen vet om det passar FN2 på riktigt men enl listan ska det göra det och kikar de på slangarna så är det samma som FD2. Väldigt vanligt fel att saker påstås passa Fn2 och Fd2. T.o.m hjulupphängningsdetaljer som inte ens finns på europamodellen finns att köpa på ebay. Som bakre länkarmar trots att bilen inte har individuell upphängning alls bak. Ebay kräver att man vet exakt vad man ska ha och man får utgå från att säljaren inte vet ett smack själv utan bara utgår från en lista. _________________ Sammy Lundin |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1657 besök totalt |