Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3283 besök totalt |
Ett varv med RS500 på ringen!
http://www.youtube.com/watch?v=UIVMc Ett hyggligt varv trots gulflagg, bärgare och ferrarisar ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
|
||||
Tack! Glöm logg och bättre ljud. Gopro'n producerar mest brus vid montering framåt och D-boxen hackade mest pga dålig signal.
Bilen har ett KW V3 chassi och MPS Cup resten är standard _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Kameran sitter väl på utsidan? Ett montage på insidan fixar ljudet (lite iallafall) och en billig nokiatelefon för några hundra samt en gps modul för 500:- så har du en mkt kompetent logg lösning som INTE har problem med signalen (om nu inte denna forden har elupvärmd framruta för det kan mekka till det). Det finns ju även prisvärda lösningar till Iphone och Android..
om inte om hade funnits vad snackar vi för tid här? 8.15 låter det rimligt? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Ja, det är väl rimligt! Satt mest å feskörde på eftermiddan den 26 april utan att få till ett fritt varv. Trafik blir det även på en limiterad trackday (120 bilar) Åkte mellan 8,10-8,20 utan värsta attacken. _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Jag anar ugglor i mossen Charlie
![]() ![]() Feskörde utan attack är förövrigt en förklaring jag aldrig skulle komma undan med, det är jag helt säker på ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Ser fram emot part 2 då ![]() Är det någon skillnad på vikt på RS500 och vanliga RS? |
||||
Gillar spårvalet. Och bilen.
Måste säga att jag får tyvärr ingen känsla för acceleration eller inbromsningar när det är så mycket vidvinkel på kameran. Det känns som att det går ungefär lika fort hela tiden. Gatdäck eller R-däck? (Eftersom jag har svårt att läsa innantill, tack Mats) Ser fram emot del 2. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
|
||||
Re:
Nej, ingen skillnad på vikt mer än att 3M har rullat på en folie på RS500'an men den borde inte väga så mycket ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
|
||||
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Gillar spårvalet precis som LUX sa tidigare ser härligt ut. En logg på det hade ju suttit som en smäck men man kan inte få allt. Det hade varit roligt om du berättade lite om hur bilen uppträdde, vad som var som en dans och vad som var lite pain in the ass osv...
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Tack för feedback! Bilen är löjligtbra, knivskarp turnin vilket ger en trygg känsla på ringen och ökad hastighet. Laggen finns, och iom att jag är gammal sugisåkare (700nm) så kliver jag på sent, konsekvent ![]() (Första turbobilen någonsin på bana för min del) Jag har ett 8.20 varv på "Harry" om någon vill hjälpa mig med att få upp graferna!? RS500 hade precis gått 350mil när vi kom till ringen så den hade väl inte riktigt "släppt" ännu! Ralph på rent4ring byte belägg efter ytterligare 50 ringenmil vilket hjälpte bromsverkan betydligt. Han dömde även ut bilen utan bur och att den va för låg med KW V3. Kan inte mer än hålla med! Åker på underredet genom karusellen.... ![]() Har med min 90 varv på ringen börjat hitta runt och hoppas kunna hinna ner igen innan vintern för att hålla formen! Ford har verkligen lyckats med RS'en och kryddad med luftfilter, insug, downpipe, ladd-kylate och annan mapp är den perfekt för ringen! 7'an kan kanske vara inom räckhåll med lite tur..... ![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Kul det här med film, vissa använder driftbox för kolla hastighet mm, jag kollar film sida vid sida, tar tid mellan vissa partier kolla spårval mm
![]() Lite som att jämnföra DVD och Super8 film ![]() Skiljer 18sek på våra varv, jag är seg i starten, trodde inte jag skulle få så fritt, sista gången jag gjorde det ![]() Du kan stå på utan chikanen med koner, jag får en golf ivägen lite vid T13 och senare en gul flagg som tar mig ca 5sek. Startar man filmerna därimot samtidigt vid utgången av Hocheichen(på väg ner mot F-platz) och tar tiden till Brünnchen, ja då skiljer det bara 4sek. Samtidigt tappar jag hela 6sek från bron till just utgången Hocheichen. Resten tappar jag efter gulflaggen. Vad får jag då ut av detta?? Stå för f-n inte och sov i starten ![]() ![]() Mitt http://www.youtube.com/watch?v=IcFKg Ditt http://www.youtube.com/watch?v=2NN17 _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3283 besök totalt |