| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Vortech V5 kompressor - polerat utförande!
|
2663 besök totalt |
|
SÄLJES: Vortech V5 kompressor - polerat utförande!
På grund av nya projekt och ännu högre laddtryck så tänkte jag avyttra min Vortech kompressor. Den är endast testkörd av förste ägaren på en Honda Civic och nu då testad av mig på en Yamaha MC motor i en bil. Mycket bra skick utan glapp etc - vill ni ha bilder från "insidan" kan det också ordnas vid förfrågan. Kompressorn är en V5 - G-trim i polerat utförande. Den är avsedd att användas till lite mindre motorer typ 1,5-4 liters cylindervolym. Jag har testkört den på min Super Seven med Yamaha R1 motor (1000cc) med mycket gott resultat så den funkar således till fler applikationer/andra motorstorlekar... Vill du ha ett extremt gott vinande ljus i din bil samtidigt som du får laddtryck direkt från tomgång? Då är det en kompressor du skall satsa på. Du får en linjär laddtryckskurva med mycket bra bottendrag. AN-kopplingar för oljetryck samt oljeretur sitter på/medföljer enligt bild. Jämför storleken med ett Mits T16 aggregat... Tekniska data och nypris hittar du på följande sida: http://www.vortechsuperchargers.com/ Max effekt: 550 hk, max tryck: 15 psi, 3,5" inlopp, 2,5" utlopp. Nypris här i Sverige med moms blir således cirka 22000:- med dagens låga Dollarkurs. Inga remhjul etc - endast kompressorn som säljes. Du behöver ändå skaffa matchande remhjul i dina egna storlekar för att passa just din applikation. Då kan du välja mellan vanlig "Poly-V-rem" eller tandad rem. När man har axeln som driver kompressorn mot sig så snurrar den medurs - kolla så att det stämmer med rotationsriktningen på just Er motor. Säljes till högstbjudande! Frågor etc? Hör av Er så svarar jag så snart jag kan. Det går också bra att ringa/SMS:a mellan kl 09.00-21.00 på 070-88 55 439
_________________ Gabriel Grandicki |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Vortech V5 kompressor - polerat utförande!
|
2663 besök totalt |

