Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3157 besök totalt |
Re:
För lite gas, du driftar ju inte ens ![]() ![]() |
||||
Re:
Man vill ju känna sig för lite, inte råka ta ett stort steg över gränsen direkt. ![]() Edit: Sen är det ingen höjdare att bara spinna med ett hjul ... har ingen bromsad diff än. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
Jag har bara åkt av en gång och det räcker IMHo. Som jag skrev på en annan sida nyss så rangordnar jag vad jag helst hamnar på/i såhär:
1 - asfalterad escape road som på Gelleråsen t.ex. ![]() 2 - stor gräsyta 3 - lecakulor 4 - armcoräcke ![]() 5 - betongmuren i t.ex. Adenau ![]() Fast allra bäst, klar förstaplats är..... en kon! Slalom på flygfält är bäst ställe att börja lära sig att hantera en "tappad" bil ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
Alltid lika kul med bilder, slänger mer än gärna upp en del från mig på mina gamla bilar, mig spelar det mindre roll vilken bil jag kör awd,fwd,rwd. Brett kan jag alltid köra på nur när helst jag SJÄLV vill, i regn eller torrt, vilket skänker en annan dimension av bilkörningen. Den känslan är faktiskt jäkligt befriande skön att ha, jag är evigt tacksam. Annars hade man väl följt strömmen av bilar in till depån och käkat snickers när det regnar på nür, stått och klagat på moder jord när hon sänder regn. CSL kör jag här på cup r-däck däck. Vad många inte tänker på är att det är faktiskt lättare att drifta i regn, särskilt på CUP däck, dels är det tryggare för det går långsammare, bilen kickar ut extremt lätt i regn på cup däck. Noll provokation behövs, noll och den sätter ut baken direkt OCH MAN KAN KÖRA BEHAGLIGT LÅNGSAMT p g a att den släpper så lätt! På torrt får man åka snabbare och provocera mer på cup däck för att åka brett. Sliter dessutom noll i regn, samt utmärkt sätt att hålla reaktionerna/känsla igång att ständigt ibland hänga ut den. Med framhjulsdrivna megane baguetten scorade jag faktiskt en 8 på driftboxen PÅ nur i miss-hit-miss, max är 10. 10 scorar jag med CSL på nur på flera ställen, men metzgesfelt var hårig en gång.
![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Uppar denna. Regnet gör oss alla till en bättre förare. Ut och ha skoj, det är vad bilkörning handlar om, vågar man inte på nür kan man börja på flygfältet. För att sedan ta det vidare till banor, t o m nür.
En film med lite klipp samt bilder med blank slitna cup däck på vått med min gamle tro-tjänare CSL:en. Notera vattenplaningen som inträffar upp i början av kesselschen ca, 2:52min in i filmen. Åker väldigt sakta och lugnt på alla dessa klipp/bilder i filmen för jag åker på mer eller mindre blanka cupdäck som har varningen framme. På nya CUP r-däck kan man utan problem stå på mycket mer givetvis. http://www.youtube.com/user/norge#p/ _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Jag kunde inte sagt det bättre själv ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3157 besök totalt |