| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 -->Drifting
|
6 besök senaste veckan (167479 totalt) |
|
Dök upp ett väldigt efterlängtat packet från Millway idag.
Coilover kitt Fjädrar fram 550lbs/inch Fjädrar bak 850lbs/inch Hjälpfjädrar Distansringar till hjälpfjädrar till coilover Nållager Bussninger till stötdämpare bak Monteringstats för racefjädrar bak Nu ska de monteras ihop me mina nya justerbara gula Koni dämpare. och så ska ja nog fådit min m3e36 3,0 styrväxel oxå i påsk. Men först banköra idag. |
||||
|
Delar med mig av lite banköra.
http://youtu.be/HfHHGGtIMsc Efter att ha jagat ifall Clion så upptäckte ja att motor va väldigt varm. Måste bygga bättre styrning för luften så den går igenom kylaren
|
||||
|
Re:
Tackat ! De va väldigt stor skillnad att köra me 4punktsbälte. Och bilen kändes styvare i karosses. Nu ska ja bara montera de nya fjädrarna o dämparna så den blir hårdare. och den nya styrväxeln. |
||||
|
I helgen har jag fått hjälp att svetsa fjäderben.
Tack Burken för hjälpen. Så nu har ja monterat mitt coiloverkitt fram och racefjädrar bak. Körde från Linköping till Stockholm nu i eftermiddags o bilen ligger som ett strykjärn på vägen. Gött ! ! Limmat fast coiloverröret
I med Koni dämparen
På med kopparpasta. Viktigt !
Ihop monterade
På Bilen
Hjulvinklar
Nytt VS Gammalt skydd för bensinreturen
Bak dämpare me Millway toplager
Monterat
Ska nog åka på Sviestad 16/5 Är sjukt spännande o se hur bilen uppförsig nu ! |
||||
|
Idag har jag varit på Sviestad o kört. Blev tyvärr bara 15 varv så de visade sig att min kylare läcker.
En tunn liten stråle rakt ut igenom grillen. Inte alls särskillt roligt. Så nu söker jag efter en kylare som passar e30 gärna större än orginal och inte allt för mycke moddande för att få dit Har tyvärr inga bilder på de men bjuder på 2 st idolbiler från depon. Behöver spacers för att få på r-däcken fram. Hartage fälgarna har e24 och de tar i coiloverserna
Spacers behövs typ 25mm.
|
||||
|
Re:
[quote="_T_H_"]Idag har jag varit på Sviestad o kört. Blev tyvärr bara 15 varv så de visade sig att min kylare läcker. En tunn liten stråle rakt ut igenom grillen. Inte alls särskillt roligt. Så nu säker jag efter en kylare som passar e30 gärna större än orginal och inte allt för mycke moddande för att få dit Hej Jag köpte en Mishimoto-kylare från Raidopower passande en Z3. Den passade som en smäck.
Kanon bra kylning. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Se bilder längre ner på tråden. MVH Peter _________________ Peter Henblad addio Elcentraler BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||||
|
Re:
[quote="PH-Racing"]
Tack för tipset! Ska kolla |
||||
|
Då har jag beställt Spacers från manton.se så jag får på mina Hartage fälgar fram.
Tog 25mm bolt-on me Pinnbultar. Har oxå beställt en 65graders racetermostat från PPF. |
||||
|
Nu har jag fått hem mina Spacers som jag beställde från Manton.
25mm
och en 65graders racetermostat från PPF
Har oxå fått en bättre beg, kylare som jag köpt av en kille på PPF-forumet. Tack m5micke för en smidig affär. I helgen ska de skruvas
|
||||
|
Ha ha de e cool de. Trevligt att göra affärer med bra människor. Hoppas den uppfyller sitt syfte nu bra. Verkar ju förövrigt vara en mycket trevlig bil du har.
_________________ Micke Lennartsson 0736287026 BMW 330e Touring -24 BMW 535iT -12 BMW 330im Touring -18 Såld BMW 320i -00 BMW 535im E34 -91 Såld |
||||
|
Re:
Tackar!! Vi får väll se De tror ja den gör.
|
||||
|
Idag när ja skulle sätta i min 325 kylare från 88. Så upptäckte jag att de var mer jobb än va ja trodde.
Började bygga bromskyl. Då såg jag till min fasa att motorkuddarna gått av. och jag som kört bana så här o inte tantkört ! Frågan är hur svårt är det att byta motorkuddar?? Behöver all hjälp ja kan få. Hur går jag tillväga?? FAIL
Fortsatte iaf att bygga klart bromskylet.
Bytte avluftningsskruv och terostat till en 65graders. Måste verkligen göra en motortvätt
och så pillade min polare me hanskfacket. Så nu sitter de där de ska igen.
|
||||
|
Blickar framåt mot resan till Nurburgring i Juli.
Det som behövs göras är: Ny kylare (tänkte beställa från Schmiedmann) Nya Motorfästen (tänkte skaffa delrin) Nya Växellådsfästen (eftersom ja ändå måste byta motorfästen. Blir nog delrin) 2st nya R-däck. Få dit en dörrsträva på buren på var sida. Måla insidan. (vit) Nya dörrsidor och täcksidor bak. (alu) Lacka M-Tech II vingen (ev, rolla matt svart) Lacka backspeglar (svart) De är iaf vad jag kommer på nu. Låter kanske inte mycke. Men ja hinner kanske bara mecka med bilen 1 eller 2 helger innan semestern. och då har en knapp vecka på mig. |
||||
|
Re:
Du bör nog fixa en tratt till slangen som täcker hela hålet. Som det ser ut nu, kommer det gå väldigt lite luft genom slangen. Jag tror inte på delriv-motorfästen på en bil som ska gå på vägen. Vi åker med Volvo rallybussningar..och orginal i växellådan. det funkar kanon. Dom är busenkla att byta, hissa med en domkraft under tråget. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
[quote="ButterflyRacing"]
Jo meningen är att fixa trattar till fronten. Tack för tipet. Vart får jag tag i dessa volvo rallybussningar? |
||||
|
229805 Motorkudde hård, vänster. 195:-
1272346 Motorkudde hård, höger. (Höjd=46mm). 195:- 323286 Kudde, låg (27mm). Mycket hård, gänga - 1/2" UNF 395:- kollade på SAM. är det någon av dessa? |
||||
|
Re:
Jag handlade av den lokale reservdelshandlaren. Ring Hulden. 0706-231 231 _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Tror det skall vara motorkudde hård höger. Jag köpte två sådana. ej monterat ännu _________________ Jan Bergman |
||||
|
Re:
jaha.. berätta gärna om det är dem när du monterat. |
||||
|
Nu har jag fått en ny kylare , nya kylarslangar och en ny Spal el-fläkt.
Min gamla kina-kopia höll inte måttet
Nästa vecka ska de skruvas. Så kan ja förhoppningsvis köra på 5100's heldag på mantorp 9/7. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 -->Drifting
|
6 besök senaste veckan (167479 totalt) |