Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3283 besök totalt |
Släpper verkligen en bil och går bättre efter några mil? Eller är det en myt? Min har gått under 300mil. Jag har svårt att tänka mig att den kommer gå fortare per automatik, men jag kanske har fel? Första gången på nur hade jag i princip bara kört ner den + 30 gatmil jag körde hemma.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Den "släpper" mer eller mindre beroende på märke! RS'en släpper enligt expertisen efter ca 600-700 mil.
Bagetter vet jag inget om men snacka med bagaren i Adenau. _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
Har i nuläget kört min vid två tillfällen på nur endast samt kört ner den ny,(thats it) så den kanske får anses som ej inkörd då
![]() Allehanda utländska bil journalister skriver just detta du nämner, att även deras lång-test baguetter släpper efter 500-700mil. Gissar att det mer är myt, något för myth-busters kanske. Men klart kul om man verkligen känner av att bilen verkligen går bättre efter en tid. Jag är förvisso ytterst tveksamm till att det kommer märkas någon skillnad på varvtider p g a det. De flesta andra baguetter på nür har gått 500-700mil åtmindstonde, så de får väl anses som inkörda då kanske. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag tror grejen är mer så att bilen (motorn) har gått in sig och bensinförbrukningen sjunker lite! Märks aldrig för oss som alltid ligger på
![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
Re:
Fördelen med Trackday ![]() |
||||||||
Re:
Det vore toppen om du hängde på! Peters upplägg är kalas och CSL'en förtjänar en tjänsteresa ner till Moseldalen ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
Re:
Hoppas kunna ha råd att åka ner i höst, september eller nåt sånt. Väldigt lösa planer än så länge... _________________ ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3283 besök totalt |