| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Identifiering av växellåda "M60"
|
878 besök totalt |
|
Behöver hjälp med att identifiera min växellåda som sitter på min e21 323i -79 med m20b23 motor. Står bara M60 på sidan, har letat men inte funnit någon direkt info om vad det är för typ. (240, 260 etc.) Hade tänkt ev. ha den på min banåkabil med M10 motor om den passar. Tacksam för hjälp! Mvh _________________ Samue| Nyho|m |
||
|
Re:
Har kommit fram till detta också nu när jag har sökt lite. Men är fortfarande nyfiken på vad M60 står för... Sen till en annan fråga, vad kan vara värt på denna bil 323i E21 förutom bakvagnen? Allt handlar givetvis om skick på grejerna, men är nyfiken på vad som kan vara användbart till ex. andra bilar. Bärarmarna bak och lamelldiffen är det ju många som skruvar över till sin 02a. Något annat som man kan "skruva över"?
Mvh _________________ Samue| Nyho|m |
||
|
Det är troligtvis en 245/11 (dess benämning i ETK eller 245 CR (Close ratio) som den kallas) du har. 1ans växel bakåt som M3 E30 och 5an 1:1 antar jag?
om så, var rädd om den då den är ovanlig och betingar ett högt pris. Synkringar och andra slitagedelar är, om jag fattat rätt, visserligen standardgrejer så lådan är renoveringsbar för vettiga pengar. Lådan fanns som tillval på 323i E21 men troligtvis även som tillval på tidiga 323i E30. Många "tror, kanske och eventuellt" från min sida... Någon historielärare kan säkert rätta mig!
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
878 besök totalt |