Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5071 besök totalt |
Kollade kameran ordentligt nu. Hittade några bilder.
Här på vägen upp Passo Gavia (vägen helt ok, ungefär som Stelvio). ![]() ![]() ![]() Uppe på toppen! ![]() Här börjar helvetesresan nedför..... ![]() Sen var det 110% fokus på att köra bil. Inga som helst tankar på att fotografera.... |
||
Måste säga att Stelvio rent körmässigt var en stor besvikelse, på tok för tighta kurvor och dålig beläggning för att det ska gå att ösa på. Men upplevelsen är grym, vilken miljö! Helt sanslöst. Bara lite besviken att vädret satte stopp för min cykeltur uppför passet, det vore en utmaning att tala om
![]() |
||
Re:
Med bil är ju Trollstigen/Geiranger kanon ![]() De är värre på cykel med packning ![]() ![]() Man ligger och kör om bussar mm med trampcykel. Dessutom ska man ju upp för backen på minst ett av ställena. Ner går ju alltid.......PUH! _________________ Jocke Hellqvist. |
||
När jag ser de där vägarna kan jag inte låta bli att tänka på denna underbara scenen ur en i övrigt helt fantastisk film.
http://www.youtube.com/watch?v=_z8aLdIejPs Vägen verkar ju inte vara lika hardcore livsfarlig, utan mer njutbar. Det ska tydligen vara Grand San Bernard passet på gränsen mellan Schweiz och Italian, på E27 mellan Martigny och Aosta. Det är bara att se till att ha vägarna förbi snart. ![]() Ja, förresten kan den där scenen ha haft något att göra med att jag skaffade min Europa. Den är ju lite lik i alla fall, men motorljudet är väl inte riktigt i nivå med förebilden. ![]() _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
Re:
Det var det bästa passet av alla vi åkte på vår europa resa. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
När vi ändå är inne på andra pass så kan jag lägga upp lite bilder från Klausenpasset förra året. Är ett ganska beskedligt pass i jämförelse med de redan nämnda, men det gör det inte mindre skoj att åka där
![]() ![]() Se upp för kor på Glarus-sidan av passet! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Det är ju dom där lite mer lagom passen som är roligast, när man kan ladda på lite och det inte bara är supertighta hårnålar hela tiden.
En annan höjdare är Lienz - Zell am See via Heiligenblut Som vanligt med bergspass är det att vara på plats tidigt som synden för att få en fri lekplats. ![]() |
||
För min egen del var jag bara ute efter själva upplevelsen och hade inte bråttom på något sätt, snarare tvärtom. Så en Focus C-max med stora glasytor var ett bra "vapen". Ännu bättre upplevelse hade det blivit valfri cab.
Vill jag ladda på och köra fort så blir det Nurburgring eller någon annan bana. |
||
Re:
Börja med att ta golfen på en tur till Norge. Som tidigare sagt Trollstigen/Geirangerfjorden bland annat är kanon. Samma upplevelser , 1000höjdmeter MASSOR av svängar och fin utsikt. Första gången kördes denna tur med min gamla 142:a ![]() Men så klart vore alperna och dessa pass riktigt kul att åka nån gång! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
ni får inte lägga ut sådana här bilder...
Jag får ett sådant obeskrivbart sug i magen när jag tittar på dem. Varför kan jag inte sköta mitt jobb med en laptop från alperna? Jag drömmer om att få lägga 1-2 veckor semester på bara alperna och köra olika pass.. En gång i livet ska jag göra det. _________________ Bo Wihlborg |
||
Re:
Står man ut med att det är filmat från mc (och det gör jag)så kan jag tipsa om en mimoto på youtube som lagt ut en del fina filmer från alppass.. _________________ Bo Wihlborg |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5071 besök totalt |