Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3281 besök totalt |
T o m porche bör veta att det allmänt erkända varvet mäter 20,6km. Således antar jag tills annat framkommer att de oxå givetvis kör ett gängse norm-varv på 20,6km. Jag har haft förmånen att åka på industripoolen. Det är väldigt strängt kontrollerat på t13 gällande hastigheten. Då man kör av mitt i t13 måste det vara så. Man kör på via gammla t13 påfarten. Men man använder som sagt inte gammla t13 avfarten utan har avfart mitt på t13. På detta sätt körde alla testförare från BMW, mb osv denna dag när jag åkte med Rickard Göransson.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Shit vad det går!
Jag hade förmånen att se får en månad sen när de körde bilen på ringen. Stod i röret och kollade och såg kolfiberdamm i komperssionen ![]() Samt en 10m lång luftfärd i krönet före SX. Satan vilken attack Nero kör med ![]() Kul med kommentarer till videon också _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Re:
Instämmer angående inbromsning. Han börjar bromsa sjukt sent och ända in till apex, härligt att se i dessa hastigheter och runt Nürburgring. Traction circle är grymt, men då ska det vara ifrån accelerometrar som i detta fall och en fast monterad logger. Inte nån GPS g som t.ex. Performance box. Traction circle, hastighetsprofil och en banskiss ger grymma filmer _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Så här skriver AM:s i dag om det.
Den uppmärksamme läsaren Mikkel Fjellstad har tipsat oss om att Corvette släppt en ny film på Youtube där de visar nya ZR1 i standardutförande köra ett varv på 7.19! Utrustad med Michelins senaste version av Pilot Sport Cup är den precis så standard som en kund kan beställa den. Porsche 997 GT2 RS ska, enligt Porsche själva, ha kört på 7.18 men eftersom de inte visat en video på bedriften rankar den ansedda sajten Bridge to Gantry Corvette som kung av Ringen. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
_________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3281 besök totalt |