Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 111s 2002
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29   >>
7 besök senaste veckan (236286 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Pysslat med hjulinställningar höjder, spacers och lite nya fjädrar med hjälp-fjäder, hoppas jag skall ge lite mera i driv...
Första testet på högsbo-ring,lovar gott, stabliare bil och mera grepp/trust i baken , något understyrd igen
Velar stöddigare krängar skall beställas eller inte...Svårt att ställa in den mesta verka hända på det som justeras bak, inte alls som Miatan..
Kan inte bestämma om jag skall köra den mjuk eller år hårdare hållet. I regn gick den som en dröm på soft-settings

Strular vidare med TPS, ny sensor verkade inte lösa felet Läser jag felkoden ser det ut som sensors inte hittas samma fel sätts om jag rycker kablen.
Får mäta upp pot lite och fråga på Seloc om någon vet... Beter sig skumt...

Kanske har jag missat detta

1) With the engine off, insert the key and turn the ignition to position 2 (on) without starting the engine.

2) For MEMS-equipped cars (S1)or S2 Rover engined cars, quickly but steadily press and release the accelerator pedal 5 times for TPS calibration, using all of the throttle travel as practicable. It is better to do this from the engine bay, using the cam on the throttle body, as this ensures you get 0-100% operation of the throttle, and correct calibration, If your throttle cable or mech does not give 100% throttle, calibration will be out. And potentially you will be wasting your time. This will trigger the ECU into the closed-throttle reference learn algorithm, which has it looking for the lowest measured static throttle position (the closed position). The throttle position calibration is a fixed definition from this point.

3) Turn the ignition off, remove the key and wait for the ECU to power down (about 30-40s).

4) Start car as normal.

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Hittade felet , en kabel gått av , lite skumt fel... Gott att det var så enklet.

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Köpte en bur på E-bay thumbs up Skall bara hitta ett sätt att få hem den för vettiga slant, med lite tur är den i till SSM

Snart dags för Mantorp-övning med kul Roadsport Start-fält B och C dominerar nu, fler i B thumbs up

Roadsport A    11    Toni & Jonas    Berggren & Jansson    Karlskoga    Chevrolet Camaro    
Roadsport A    10    Johan    Westerberg    Ödsmål    Opel Speedster Turbo    
Roadsport A    16    Lars    Macklin    Vallentuna    Hult Healey Special    
Roadsport A    33    kent    johansson    karlskoga    Ac Cobra    
Roadsport B    55    Niklas    Falk    Kungsbacka    Mazda MX-5
Roadsport B    59    Max    Lindblom    EDSVALLA    Triumph TR2    
Roadsport B    61    Dennis    Andersson    GRÄSTORP    Porsche 944 S2    
Roadsport B    44    Per    Johansson    Borås    Audi TT    
Roadsport B    49    Malin    Eriksson    Skövde    Caterham 7    
Roadsport B    42    Joachim    osbeck    ASKIM    Lotus Elise    
Roadsport B    27    Joakim    Birgersson    Vetlanda    Caterham 7    
Roadsport C    82    Anders    Träff    Enköping    Mazda MX-5    Nyberg Motor eftr AB
Roadsport C    72    Per    oleskog    V. Frölunda    Mazda MX5    
Roadsport C    80    Ronnie    Hofberg    Heby    MX-5    
Roadsport C    93    Björn    Niklasson    Sätila    Mazda MX-5    
Roadsport C    95    Anders    Roos    vaxholm    Mx 5    
Roadsport C    99    Andreas    Halbig    Västra frölunda    Mazda Miata    
Roadsport C    73    Magnus    ohlsson    Hallabro    Mazda MX5 Miata    
Roadsport C    76    Robert    Serwanski    Malmö    Mazda MX-5    
Roadsport C    87    Jimmy    Visshed    Kumla    Mazda MX-5    
Roadsport C    77    Christoffer    Waern    Frillesås    Mazda MX-5    
Roadsport C    78    Henrik    Eriksson    Eskilstuna    Porsche 944    
Roadsport C    79    Daniel    Jonsson    Sköndal    Mazda MX-5    
Roadsport C    84    Torkel    Kristensson    Norrahammar    Miata    
Roadsport C    86    Henrik    Pihl    Göteborg    Mazda Mx5    - 

Motorstarka bilar tror jag gynnas, varvtider från förra året - Max dominear i B kanske thumbs up

Pos    No.    Name          Best time    In lap    Best speed    Diff    Gap    Laps
1    16    Lars Macklin       1:27.387    8    127.955          10
2    17    Christer Almqvist    1:28.237    5    126.722    0.850    0.850    14
3    33    Kent Johansson       1:29.669    8    124.699    2.282    1.432    14
4    10    Johan Westerberg    1:29.809    7    124.504    2.422    0.140    15
5    11    Toni Berggren        1:30.360    4    123.745    2.973    0.551    14
6    19    Krister Andero       1:33.345    5    119.788    5.958    2.985    5
7    59    Max Lindblom       1:33.804    10    119.202    6.417    0.459    12
8    60    Magnus Dahlin       1:34.382    4    118.472    6.995    0.578    11
9    86    Henrik Pihl       1:36.249    13    116.174    8.862    1.867    14
10    99    Andreas Halbig       1:36.400    7    115.992    9.013    0.151    14
11    49    Malin Eriksson       1:36.467    14    115.911    9.080    0.067    14
12    67    Rolf Dawidzon       1:36.662    14    115.677    9.275    0.195    14
13    79    Henrik Eriksson            1:37.804    4    114.327    10.417    1.142    13
14    80    Ronnie Hofberg       1:37.980    6    114.121    10.593    0.176    14
15    92    Niklas Falk       1:38.789    5    113.187    11.402    0.809    13
16    78    Jan Sundberg       1:40.191    8    111.603    12.804    1.402    9

Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Mantorp

Hur gick det

Finns det några resultatlistor nånstans??

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: Mantorp

Bengt Metz skrev:
MyLaps går ju att använda (om tidtagaren har aktuella grejer)
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=666304
och https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73510

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Re: Mantorp

Bengt Metz skrev:
Hur gick det

/ Bengt Metz

Tack bra överlag men klantade till det lite i frösta med att snurra i 180 knyck i slutet på rakan ( förarmiss), rapport och film kommer...

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Mantorp -SPVM race #2

För att tysta allt tjat om min knarkar-Opel som drag-bil fixade jag en rejäl support bil
Full rustad FH supportade helgen , fick pyssla till lite ramper av ett par ram-ben till en FH, blev kanon.
Sov gott i de-lyx-hytten

Söndag - Warm-up och Kval

Warm-up 10 min
Fräshar upp mig på banan, första gången med Elisen. Lite halt och stokatisk grepp. Äldre sett Yokosar som
skall köras slut på under helgen. Hittar lite bra luft-tryck

Kval 20 min
Eldar på så gott jag kan, lyckas inte få till vissa partier, hjulspin och har ännu inte fullt förtroende för bilen i vissa partier. Motorpaketet verkar hålla trots hårdhänt körning i värmen....
Sätter en 1.34.6 tid och är bakom super-miatorna och Max i start-leden

Inspektion av bilen, läckade bakre Gaz dämpare + innerdamasker som släpp igen och sprutat fett , vad detta strular... Torkar bort fett och testar, verkar hålla.
Gaz UK fixar dämparn till Knutan lovas det över mail idag

Måndag - rejs dag
Kraftmässigt är jag stark på slutet av rakan men hänger inte med super-miatorn och Max/Audi TT över hela varvet. Ett triumf visar sig Lotusen ha - starten !

Race 1 - super start 1 och full snurr i Mjölby
Stående start med flagga, otydlig start generellt. Har övat lite starter och hittat bra varvtal.
Kommer iväg perfekt, slitna rover spisen matar på bra och vi kliipper alla i starten och vi är först ut i C/B fältet Jagar på några varv och lyckas med nöd och näppe hålla undan hungria och snabba bilar bakom.
Max tar sig rättmätligen förbi, i iver att hålla undan från super-miatorna bromsar jag på mig slutet av rakan och går in i sväng med broms i en Elise, klantigt - snurr i ett rökmoln är given. Miator håller undan snyggt och ingen fara skedd thumbs up Väntar ut fältet och kör upp mig några placeringar.

Race 2 - super start 2 , härlig fajt med Sjua
Samma start som rejs 1, nu längre bak i fältet. Vi lyckas igen komma iväg snabbt och är 3:e B-bil ut, skitkul ! Kämpar 10 varv med att hålla Malin bakom mig och vi går sida sida i mål

Foto Fredrik Nyström - Lotus - Lotus - Lotus

Har lite att jobba på för att hitta klippet i kruvor körning + setup måste fixas, hur vet jag inte dock....
Effekt mässigt hänger jag inte med heller, A-trop mot Max och TT blir ingen hit. I mellan registert åker även super-miator ifrån tror det mest beror på utväxlingar och annat

Hemma igen efter en kul helg - bilen hel och redo att uppdaters för SSM

Lite film kommer..

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Lite film - taskigt ljud sorry

Race 1 - Start - Snurr och lite A-bilar på slutet

http://www.youtube.com/watch?v=wi_VPPHpUNI

Race 2 - Kanon start igen

http://www.youtube.com/watch?v=TlR8_jWZoqQ

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Kanon-bilder från Racefoto

http://www.spvm.se/index.php?mact=Gallery,mc1ce1,default,1&mc1ce1d . . . .

Lite fusk klipp

Line-up för kvällen..

Tjuvstarter ?

Hela fältet in - kul med blandade klasser denna gången thumbs up

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Bengt har fler bilder om man vill, köper på mig några medans bilen är hel
Han har verkligen känsla för att kunan fota snyggt.

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Buren i garget thumbs up Gick smidigt med DHL pick-up i UK, ca 1000:- för transport, helt ok

Måste tyvärr dela den för att göra installationen, fick av Hot Laps lite instruktuioner att försiktigt splitta den i svetsfogen mot huvudbågen och sen installera och låta proffs svetsasamman den. Lite pyssel med detta helt klart. Uppfattar buren gedigen, väger ca 25 kg...

Tror jag skall pyssla in en bältesfästning i buren på samma sätt som OEM bågen har så går nog SBP går lite lättare, undrar om detta försvagar infällning av detta buren ? ( bild OEM bågen)

Hinner inte installera innan SSM, är på resade fot via jobbet i US i två veckor, hade hoppast inför nästa rejs med det kommer pang på med SPVM, två veckor efter på Falkenberg, tajt schema i år....

Beställt hem lite ny fjädersettning från Demon att testa mot Knutan (Faulkern fjädrar finns i Gaz Gold dimensioner) för rimliga pengar thumbs up

http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorsport/Suspension_Steering/Competiti . . . .

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
SSM 2011

Race #3 i SPVM serien SSM 2011 suveränt arrangerat av MCSS thumbs up

Stressat ihop bilen innan rejs-helg, just landat efter två veckors jobb-resande, ser fram emot att få köra Knutan igen, sist jag var på banan var 2009. Nu här igen med Elise första gången - spännande att få bort ring-rosten.... Ser tävlingen som mera ett event och kul att vara med än att kunna placera mig. Knutan är sjuorna bana.

Fredag - träning och kval
Fredagen är tyngt av tungt regn, Elisen är rätt krävande i regn och inte förlåtande. Byter till fräsch set Toyo och ställer bilen så gott jag kan för blött.Två träningar på 10 min bjuds, bra upplägg från MSCC blir lagom med varv innan incidenter kommer. Dansar med Elisen i regnet och lyckas snurra några gånger, men verkar kunna prestera top-tider i AB-fältet, något förvånade tycker jag. Även en blå ABS skodd miata fick pisk i regnet En tanke föds om att kunna untjytta mitt matrial och starta långt fram.... kankse går det att vara i top här ändå Får anmärkning om att jag låter för mycket och måste göra något. Tekniska chefen tipsar om ett rör att vrida bort från mätaren Lördag morgon blir en tur Meknomen och köpa rör..

Kval
Kör i stort sett samma som tidigare men håller igen lite för att vara på säkra sidan, regnet öser ner och vill inte snurra av i detta, sista varven testar jag lite hårdare och lyckas knipa 6:e total kval tid. Bra att lära sig bilen i blöta - underskattat att träna i regn

Lördag - rejs 1; B-seger
Fm att pyssla ihop rör-lösning för avgas, mindre ljud mot mätare men mera mot publiken

Solsken och perfekt SSM väder, hela familjen nere och supportar. Dags att leverera och förvalta min 6:e start-plats. Framför mig har jag eliten i A, bra slipper de snabbaste A-bilarna att stöka med.
Vet inte hur jag skall ställa bilen i torrt på Knutan, permiär med bilen på Knutan - hmm, bara göra det bästa av det hela Tar bra start och släpper sansat Speedster förbi och tar rygg, stänger dörren för #43 ( Joakims snygga Catherham ) och jagar tillsammans med A-klungarn några varv. A-bilar bakifrån börjar komma ikapp och del stök med att släppa förbi och ändå hålla fart uppe. Slutet av rejset har jag Anders och Joakim vilt jagade bakom. Vissa partiner går det bättre andra tar sjuorna. Växel problem börjar, svårt att nå 2:a och missar växlar ofta. Biter ihop och kör defensivt sista varven och tar seger med två tiondelar i marginal hade inte klarat hålla undan ett varv till. Känns underbart att kunna ta en seger, tackar för blötan fredagen Tack Anders och Joakim för härligt rejs, skitkul

Söndag - rejs 2; stökigt rejs med massa strul
Samma fina dag med sol och familjen bänkad. Start baserad på varvtider.
ordningen omvänd i B nu med Max först, Max fått fart på bilen och klart snabbast av B-bilar på 9-tider och vi andra på 10-tider. Startar som 4:e B-bil i innerspår. Stående start. Lyckas få till kalas-start och tar rygg på Anders, uppe på 2:e plats, passerar Joakim och Max i start. Plöjer på några varv, nu mera strul med hitta växlar i rätt ordning. Få ta god tid på mig i kruvor att hitta 2:an, tappar massa. Släpper Anders och Joakim efter några varv, kan inte hålla emot. Rätt mycket stök i fältet med avåkningar och boxing.
Nära döden-upplevelse när jag nästan T-bonar en Westfiled som snurrat i Kvällsposten, lyckas precis styra ut i gruset, kunde blivit otäckt
Filmen nedan från Bengt ~ 6.00
http://www.youtube.com/watch?v=8WOLvkJDNbw
Tar mig upp på banan och kämpar mot A-Elisen några varv innan målgång, kul 4:e plats i B-fältet.

Resultat via spvm.se
http://www.spvm.se/index.php?page=Serieresultat-2011

Sammanfattat
Kanon helg, regnet gav mig fördel i rejs 1, behöver mera varv i ryggen och lära mig Elisen på Knutan.
Verkar varit en kanon helg för alla Tack MSCC för ert idella jobb och engagemang som ger att man kan åka på sånt här. Jag tycket Spitfiren som loopade över banan var läcker Vilken maskin.

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Avgas-strulet
Har försökt förstå varför bilen låter, största Apple dämparen tycker man borde klara jobbet.
Pratat med alla experter och fått olika råd. Rev ner dämparen och det hela kändes väldigt ihåligt kapade upp den.
Felet funnet - en helt tom burk är nog ingen höjdare. Skönt att hitta fel. Ny beställd

Växel-pysslet
Justerade om länkaget och bytte övre bussningar som var klart slut. Skall nog göra susen att hitta rätt växel under last thumbs up

Finns bättre möjligheter till Falkenberg nu om dämparen trillar in i tid

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Skönt att hitta fel när de är lätta att rätta till! thumbs up

Göteborg
Här sen Okt 2003

Hade dämparen brunnit upp, isf blir det väl det samma sak igen. Eller va den beggad när du monterade den ?

A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Re:

Suddarn skrev:
Hade dämparen brunnit upp, isf blir det väl det samma sak igen. Eller va den beggad när du monterade den ?

Japp begagnad, men osäker på om jag kört sönder den eller bilen den satt på innan. Får prova med ny för att avgöra

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Nya dämparen på plats tyst och fin, vilken skillnad
- super service av Mats på http://www.appleracing.se/ thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up Rekommenderas varmt

Härlig bild från SSM, - tackar Bengt !

Mera här :
http://www.spvm.se/index.php?mact=Gallery,mc1ce1,default,1&mc1ce1d . . . .

Nu siktar vi på Falkenberg med SRL, blir skitkul att får vara med i den cirkusen lite. Hoppas Lotusen håller ihop nu och vädret blir hyffsat, ser ut som lågtrycken är på rad nu från England...
B-större än C nu Historiskt, lite magert med Miator tycker jag Några ultra-snabba är med så det blir nog spännande

Roadsport A   3   Kent   Hellqvist
Roadsport A   6   Magnus   Bengtsson
Roadsport A   10   Johan   Westerberg
Roadsport A   11   Jonas   Jansson
Roadsport A   12   Bo   JOHANSSON
Roadsport A   14   Bengt   Metz
Roadsport A   16   Lars   Macklin
Roadsport A   20   Malin   Magnusson
Roadsport A   26   Henric   Månsson
Roadsport A   33   kent   johansson

Roadsport B   42   Joachim   osbeck
Roadsport B   43   Joakim   Birgersson
Roadsport B   49   Anders   Eriksson
Roadsport B   55   Niklas   Falk
Roadsport B   59   Max   Lindblom
Roadsport B   61   Dennis   Andersson
Roadsport B   69   Göran   Strandlund

Roadsport C   76   Robert   Serwanski
Roadsport C   77   Christoffer   Waern
Roadsport C   78   Henrik   Eriksson
Roadsport C   86   Henrik    Pihl
Roadsport C   93   Björn   Niklasson

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Kanon-dag med massa regn
Roligt att se GT klasser med massa proff-förare och håriga bilar
Himlen öppnade sig just när vi skulle börja kvala, rikgit blött men skitkul körning
Kvalet stökade lite för några. Blir ett spännade rejs i morgon, ser ut som det blir blött också. Vi får hoppas att det går väl utan incidenter.. A, B och C-bilar huller om buller, Robert i första startled
Hoppas går att se min avplåtade (fuktiga) tider.. fanns en sida till, ca 28 startande i Roadsport-fältet total

Race kl 11 och 13.30 i morgon... (24)

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Race rapport SPVM #4 Falkenberg tillsammans med SRL

Träning fredag, kval lördag, warm-up och rejs ½ söndag
SPVM serie i år hårt komprimerad, A,B och C klasser i samma heat. B större än C thumbs up denna gången.

Låg innan tävlingen 4p efter Max som serieledare i Roadsport B och hade inga ambitioner att kunna klättra då Falkeberg mera är en motor-bana med duktiga Sevens, Max med motor och bättre svänga och den snabba Audin TT från mycket trevliga ACE competition killarna :up:Hade heller inte kört Falkeberg med Elise på race-settings, nu spelade blötan till min fördel och kunde knipa en 1:a och 2:a plats och faktiskt kommer ner på en 52.7 tid på några torra var Mycket nöjd ! Tror jag leder serie nu, dock osäker på om jag kan köra A-torp som det ser ut nu. Men kul att varit i toppen en stund i alla fall

Fredagens träning
Skippar den - lite familje/hus pyssel att piror

Lördag - Förar-möte och kval på em
Kör ner från Göteborg och installerar mig, skrotar runt och tittar på SRL klasserna. Kul concept de har fått till, GT klasserna är riktiga godisar, R8:or verkar dominera högre klasser. Mycket Euro-card/Poker bilar och profiler i depån. Även 4 st bimbos, inte mycker nytänkande där Vädret är nyckfullt och regnet hänger i luften - mot em tilltar regnet och det vräker ner GT rejset stoppas och vi väntar på att få börjar kvala.

Kval - blött
Sätter bilen på mjukaste jag kan och pumpar upp mina Toyo, laddar i line-up och tänker på råd jag fått att våga mera med Elisen när det böjar släppa, " i med nästa växel och/eller tryck på" är rådet att försöka kombinera med mjuk körning

Går ut mjukt och känner på banan, matar på varv och hittar bra tempo, vågar ladda mer över partier när rumpan kommer - och den kan komma fort Hittar fria varv och klara sätta en bra kval 7:e total och lyckas hålla bilen på asfalten. Kunde nog kört fortare men ville inte åka av i detta väder.

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1989868

Packar ihop bilen och ger mig av till Göteborg - lider med folk som skall sova i depån denna regniga dag, lite dystert med tanke på det som hänt i Norge, problem med varvtider etc känns lite futtigt när sån här händer i närheten

Söndag - warm-up, 2 x race

SRL har åkt hem, nu bara SPVM serien och motocyklar
Regnet har vräk ner och sjöar har bildats, hoppas folk har klarat natten hyffsat.

Warm-up - rejält blött

Regnet vräker ner, öppna bilar har det inte lätt, man ser inget i sprutet, bromsa på känn
Tuffar på i samma settings som tidigare, nära att bli torpederad av #69 ( äldre corvett ) som tappar bilen i ingång till chikanen, lite onödigt att satsa så på ett warm-up, lärde mig att mera titta på backspegeln i framtiden när nya är på banan som vill mycket
Sätter 3:e total tiden, känns inspierarden inför race
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1992225

Race 1 - stående start, blött

Bra med extra varv för starten; lugnar ner och ger mer känsla för alla
Tar bra start och alla kommer in lugnt och fint i första partiet. Fullt av bilar överallt
Alla runt mig kör städat och visar respect thumbs up Kämpar på med bilen som går kanon och hamnar efter ett tag bakom vit C-Miata #80 som stoppar upp, har inte kraften att ta mig förbi säkert och det körs defensivt, vill inte riskera något då jag inte tävlar mot denna i klassen, avvaktar och väntar på misstag Snart snabba Mr Halbig förbi släpper dem medvetet, vilda miator i annan klass inget man vill ha bredvid sig i regn Blir snart snyggt omkörd av Mr Phil på yttter, märks att tävlings-rutin ger resultat thumbs up Lägger mig närmre #80 och väntar. Misstaget kommer innan rakan och jag kan gå om Jagar sen i kapp antal bilar och har kanon körning med snygga omkörningar och kan landa 1:a plats i B och 7:a totalt - godis !
Sjuor och muskelbilar har inte haft det inte lätt blötan

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1992287

Race 2 - stående start, blött > torrt
Lite omkastat med bilar i race 2 start baserat på varvtider race 1
Vädret är nyckfullt, torrt just innan start, börja regna i line-up, förvillande i däckval/setup
Audi TT före mig nu i start. Tänker ta det easy i detta rejs också, fokusera på att hålla positioner Får till kanon start och tar rygg på Audin som tyvärr stannar upp ( växel -strul ) tvär-stop är blockerad både vänster och höger och många bilar passerar
Kämpar på och håller position, A-bilarna ( Mackan) stökar i blötan och får köra aggressivt för att ta mig igenom med fart, kul och clean racing Torkar upp mer och A-bilarna kan mata på, släpper klunga av A-bilar, ingen idé att stöka med dem. Fältet utspritt nu. En sjua kör av chikanen och Saftey car kommer ut. Fältet trycks ihop - spännande igen. Omstart och ca 5 varv kvar, lägger in attack på i hårnål partiet Mr Phil i omstart ( vill närma mig Audin..) hårig resa över nyhem side by side fullt blås thumbs up Kul !, släpper innan S.et inte värt att stöka till det. I torrt känns bilen för soft ( borde skruvat upp dämparna) och har svårt att hålla pace uppe, tappar en del men går i mål som 2:a B och 8 totalt, med bra 52.7 tid i bagaget - kalas och jag vet vad jag skall göra för att hitta 1-2 sec till utan tvekan inför 2012 !!

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1992636

Kämpigt i regnet men när man väl är ute på bana är det lika roligt som vanligt
Klart steg framåt med Elise i U-kurvan och ni som inte körde missade verkligen något, blandat A-B-C fält är kul bara alla sköter sig och respektera varandra

Väntar jag ivrigt på spvm.se skall uppdatera med resultat och Bengt foton, tror han fick många fina möjligheter denna helg

Dags för minsta sonen skall starta Karting-karriär ?

SSM bild, påminna oss solskens-racing och vart Elisen skall vara
Många låd-bilar blir det - charmigt med fladdrande skärmar runt sig som säger "hej-hej"

Ulrich

Här sen Jul 2007

Snyggt och bra kört i helgen, bilen var tyst och det såg väldigt odramatiskt ut. (är väl då det går fort?)
Både du och Per(Audi TT) hade ju en rätt bra helg. Tycker du skall satsa på och köra A-torp, du släpper väl inte iväg en möjlig totalseger i klassen på walkover!? Kör för böveln!

Åsså får man väl gratinera till det nya teamnamnet -
GrindslantenRacing

Ha det gött i regnet så syns vi på Anderstorp!

EDIT, glömde ju bildbevis på plåtutdelningen!

Här sen Aug 2004

Trådstartare
Tack Ulrich

Men känner mig lite grinig på A-torp p.g.a

- 3200:- för kval och två rejs !! Året serie är inte bra, men förstår att det vad som kunne fixas
- troligen 5000:- som A Roos sa innan man startat, någon gräns får ju finnas thumbs down
- Vet inte om/när det är träning - någon form att framförhållning måste även deltagarna få ?
- SPVM serien finns inte med på någons annosering ?
- Har inte en changs på alla rakor mot Max eller TT heller, hänger knappt på top-miator i effekt

Men kanske får suget/motivationen om det kommer bra info snart från A-torp/SPVM
Lustigt jag fick just ett mail från SSK om race-weeken, den är jag inte anmäld till

P.S med grind-slantar kanske det går att få ihop det hela

Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 111s 2002
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29   >>
7 besök senaste veckan (236286 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande