Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |
Vart ser man effekt kurvan som "mr green" talar om?
Nu är det väll dags o testa bilen på bana, så boka in dig på Gotland Ring med oss andra som ska dit med stacc 17-19september så du får veta vad du ska uppgradera under vintern till nästa år.. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Tyvärr deras skrivare mådde inte så bra just då så effekt kurvan syns lite dåligt:( Sen ska vi finjustera laddtrycksstyrningen lite (därav den svajiga kurvan på slutet)! Mörkblå Nm Ljusblå Hp.
![]() _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||
Kurvan ser lika ut som andra med TB70 turbo på Audi. (tex Babek's kurva med 727hk/749nm)
Jag skulle vilja se en TB60 turbo kurva på Audi hur den ser ut.. Ska du testa bilen nått på bana i år? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Re:
Skulle vart kul o sett skillnaden om jag hade haft antisurgehuset som han kör med? Angående bankörning så behöver jag göra lite uppdateringar som större oljekyl och bygga om vevhusvent innan jag ger mig ut på banan:) Få se hur mycket jag hinner? Mvh _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||
Hans kurva är väll lite jämnare men inte mycke skillnad,
men syns ju inget dirket surge problem på din kurva när den spoolar du kör väll 2.3bar från början eller har du dragit ner laddet på låga varv? Bara på toppen den fladdrar lite men kan ju vara alla möjliga orsaker till det.. Även Babeks kurva fladdrar lite där dock inte lika mycke.. olje kylare fixar du snabbt så sätt igång så du får piska lite bana ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jo vi har dragit ner laddet rätt mycket på låga varv:(
Köpte ju ett antisurgehus från dom, men det sjuka var att det började surgea med den?!?!?! Vi hade ju ställt ner att det inte skulle surgea med det vanliga kompressorhuset, men när jag satte på antisurgehuset så börja det surgea? Helt sjukt!! Dom måste ha ändrat nått mer på dom nya turbona än bara huset. Vi har justerat laddtrycksstyrningen idag, det vart riktigt bra nu:) Mvh _________________ Markus Rantala Audi S2 Coupé -94 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 3 besök senaste veckan (27511 totalt) |